عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

شناسایی شش هزار بیمار دیابتی درغرب خراسان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت:حدود شش هزار بیمار مبتلا به دیابت در شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی شناسایی و ازخدمات درمانی و مراقبت بهره مند شدند.

وبدا سبزوار/ دکتر فاطمه نوده در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و آموزشی به بیماران دیابتی، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و انجمن دیابت در شهرستان سبزوار راه‌اندازی شده است.

وی افزود: غربالگری دیابت برای افراد بیش از ۳۰ ساله در مناطق روستایی و شهری سبزوار به صورت رایگان انجام می‌شود و بیماران دیابتی از سوی پزشکان در ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت مورد مراقبت و درمان قرار می‌گیرند.

دکتر نوده ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با دو کلینیک تخصصی دیابت و متخصصان داخلی، قلب و عروق، زنان و زایمان، نفرولوژی، کارشناس پرستاری و کارشناس تغذیه و روانپزشک تشخیص و درمان بیماری دیابت را انجام می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزواراضافه کرد:همچنین چهار هزار و ۲۰۰ نفر از روستانشینان سبزواری مبتلا به دیابت هستند که ۴،۵ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال روستایی این شهرستان را در بر می‌گیرد.

۱۹۴گفتنی است؛ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارد. سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.