عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

سی امین جلسه ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

وبدا؛ معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از برگزاری سی امین جلسه ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت این دانشگاه در بیست و چهارمین روز از آذرماه ۹۸ خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی ضامن صالحی فرد افزود: این جلسه با حضور ریاست دانشگاه، اعضاء ستاد اجرایی و روسا و مدیران بیمارستان های استان با موضوع: ارائه گزارش های ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت و عملکرد کمیته فنآوری اطلاعات تحول نظام سلامت و بررسی مصوبات جلسه قبل برگزار شد.
به گفته وی، در ابتدای جلسه گزارش ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت توسط معاون درمان ارائه و با توجه به برنامه های ارسال الکترونیک اسناد، نسخه پیچی الکترونیک، نظام ارجاع الکترونیک مصوباتی تنظیم گردید.
وی تصریح کرد: همچنین گزارش کمیته فنآوری اطلاعات برنامه تحول نظام سلامت توسط مدیر فنآوری اطلاعات سلامت ارائه و با توجه به چالش جدی و ایرادات وارده به مبلغ قرارداد HIS بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
دکتر صالحی فرد گفت: پیرو ارائه گزارش پرونده الکترونیک سلامت در این جلسه مقرر شد؛ با توجه به آغاز بکار برنامه ارسال الکترونیک کلیه بیمارستانهای تابعه و ارسال کلیه پرونده های بیمه سلامت این مراکز تا پایان آذرماه سال جاری در دی ماه ضمن انعکاس موضوع به وزارت بهداشت، گزارش عملکرد بیمارستانها در این زمینه توسط روسای بیمارستانها ارائه شود.
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگلاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: با توجه به فراهم سازی دسترسی به کلیه اطلاعات درآمدی پرونده های بیمه سلامت و امکان مشاهده جزییات کسورات بیمارستانی مقرر شد؛ کلیه روسای بیمارستان ها ضمن بررسی و رصد کردن عملکرد سامانه نسبت به وضعیت کسورات بیمارستان اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی گفت: با توجه به نیاز به اعتبار ۳میلیارد ریال جهت تکمیل و نهایی سازی برنامه نظام ارجاع الکترونیک ، به روز رسانی نرم افزار رهآورد رایانه و استقرار برنامه در کلینیک امام علی(ع)، کلینیک حضرت رسول(ص)، کلینیک بیمارستان آیت اله کاشانی، شهرستانهای بن و سامان و لردگان تا یکماه آینده، اعتبار مذکور از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع در اختیار مدیر فنآوری اطلاعات قرار خواهد گرفت .
وی اظهار داشت: در خصوص قرارداد HIS و افزایش غیر متعارف مبلغ قرارداد از سوی وزارت بهداشت جهت بیمارستانهای دانشگاه، نیز مقرر شد؛ مدیر امور حقوقی دانشگاه و مدیر فنآوری اطلاعات دانشگاه نسبت به بررسی مفاد قرارداد کلیه و کیفیت قرارداد و اطمینان از تامین کلیه نیازهای دانشگاه اقدام نمایند.
وی ادامه داد: با توجه به عدم موافقت ریاست دانشگاه با مبلغ تعیین شده جهت قرارداد، مقرر شد؛ مدیر فنآوری اطلاعات دانشگاه مکاتبه و پیگیری لازم جهت بازنگری از سوی حوزه فنآوری اطلاعات وزارت بهداشت را به عمل آورند.
وی از دیگر مصوبات این جلسه به ارائه گزارش کمیته بیمه سلامت توسط دبیر کمیته، مدیر کل سازمان بیمه سلامت در جلسه آتی اشاره داشت.
دکتر صالحی فرد گفت: همچنین در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم مدیریت اعتبارات در بیمارستان هامقرر گردید؛ کلیه روسای بیمارستانها نسبت به جذب منابع مالی واریزی جهت بدهی دارو و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای اضطراری اهتمام داشته باشند.
وی افزود: در ادامه جلسه با توجه به گزارش معاون غذا و دارو در خصوص کم رنگ شدن پیگیری های بیمارستانی نسبت به مدیریت مصرف داروهای گران قیمت و عدم جدیت پزشکان و تیمهای بیمارستانی در تکمیل فرمهای مربوطه و تحلیل و آنالیز اطلاعات داروهای پر هزینه و مصرف آن در بیمارستان مقرر گردید؛ این موضوع زیر نظر مستقیم رئیس بیمارستان جهت سال ۱۳۹۸ رصد شود و در جلسه آتی گزارشی توسط روسای بیمارستانها و معاونت درمان ارائه شود.

وی اظهار داشت: پیرو نامه مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اعلام نیاز به یک نفر نفرولوژیست جهت ویزیت بیماران بخش دیالیز بیمارستان امام علی(ع) تامین اجتماعی ضمن حفظ پرداختی پزشک به صورت ۲کا مطرح گردید؛ با توجه به مشکلات سابق رخ داده در پی همکاری دانشگاه علوم پزشکی با تامین اجتماعی و عدم پرداخت خدمات پزشک مربوطه از سوی سازمان بیمه سلامت و تناقض آن با آیین نامه ۲کای پزشکان مقرر گردید؛ به پیشنهاد سازمان بیمه سلامت استان موضوع در کمیته تعاملی استانداری مطرح و پس از اخذ موافقت کمیته مرجع تصمیم گیری ، اقدام لازم به عمل آید.
وی گفت: در ادامه نیز مشکلات مربوط به خرید تجهیزات پزشکی در سامانه ستاد ایران مطرح گردید، با توجه به نامه معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه در خصوص خرید تجهیزات پزشکی از سامانه ستاد مقرر گردید؛ پس از دوبار انجام شدن در سامانه ستاد و عدم شرکت تامین کنندگان مدارک مربوط به دو بار انجام شدن در سامانه با تایید رئیس بیمارستان خارج از سامانه خریداری گردد و نیازی به تایید توسط اداره تدارکات دانشگاه نمی باشد.
دکتر صالحی فرد تصریح کرد: همچنین تاکید گردید؛ کلیه خریدها می بایستی طبق قوانین و مقررات و با رعایت دستورالعملهای ابلاغی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و طبق سایت IMED انجام شود.