عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان: انجام بازدیدهای دوره ای میدانی برنامه ریزی شده و سرزده از بیمارستان های زیر پوشش

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام بازدیدهای دوره ای میدانی برنامه ریزی شده و به طور سرزده از بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه را یکی از برنامه های مهم این معاونت در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات و ارتقاء خدمات عنوان کرد.

دکتر شاپور بدیعی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی به طور هفتگی از بیمارستان های زیر پوشش بازدید می شود و حوزه های مختلف منابع انسانی، فضای فیزیکی، نحوه خدمات رسانی و عملکرد و تجهیزات مراکز مورد بررسی قرار می گیرد خاطر نشان کرد: در صورت وجود هر گونه مشکل ضمن رسیدگی به آن به مسئولان بیمارستان ها نیز مهلت داده می شود در مدت زمان دو ماه نسبت به رفع و یا بهبود آن اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه همچنین قرار است از این پس شورای مدیران معاونت درمان در هر ماه یک بار در یکی از بیمارستان های زیر پوشش برگزار گردد اظهار کرد: نخستین نشست این شورا در بیمارستان علوی که به عنوان مرکز جراحی عروق شرق کشور محسوب می شود برگزار شد و عملکرد این مرکز در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از برنامه ریزی برای ساخت بخش بستری بین المللی در این مرکز خبر داد و گفت: این بخش به منظور توسعه گردشگری سلامت در آینده نزدیک و پس از کسب استانداردهای لازم راه اندازی می شود.

دکتر بدیعی با اشاره به ساخت بیمارستان امداد جنوب در شهرک دانش و سلامت اظهار کرد: قرار است پس از بهره برداری از این پروژه که از محل اعتبارات مقام معظم رهبری و با دستور سرپرست دانشگاه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع در حال ساخت است، خدمات بیمارستان علوی به این بیمارستان منتقل شود.

رییس بیمارستان علوی نیز در حاشیه این نشست در گفتگو با وب دا اظهار کرد: بیمارستان علوی به عنوان تنها مرکز جراحی عروق مرجع در شرق کشور ارائه دهنده خدمات به کلیه مراجعین و بیماران اعزامی از دیگر مراکز درمانی در سطح دانشگاه، استانهای همجوار و حتی سایر کشورهاست.

دکتر مدقق افزود: در کنار خدمات درمانی در حال انجام جهت بیماران، در امر آموزش نیز بیمارستان علوی فعالانه در حوزه آموزش دستیاران فوق تخصصی جراحی عروق، دوره های فلوشیپ جهت متخصصین از سایر کشورها، دستیاران جراحی عمومی و سایر فراگیران در سطح دانشگاه اقدام نموده و با بهره گیری از اساتید مجرب، آموزش را نیز در کنار درمان امری مهم و حیاتی تلقی می نماید.

وی در خصوص عملکرد پژوهشی مرکز ابراز داشت: مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار با ۱۹ عضو متخصص و فوق تخصص، به عنوان یکی از مراکز تحقیقات دانشگاهی از ابتدای تاسیس بیمارستان علوی در این مکان به فعالیت خود نیز ادامه داده و تا کنون با انجام بیش از ۱۲۰ طرح تحقیقاتی، چاپ ۸۰ مقاله با افیلیشن مرکز، تدوین و اجرای ۳ طرح ریجستری مصوب در زمینه بیماری های عروقی و تدوین و اجرای ۲ طرح تحقیقات کوهورت از مراکز فعال دانشگاه بوده است.

{jcomments on}