عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تربیت رابطان سلامت، یک گام در جهت تحقق برنامه «هر خانه، یک پایگاه سلامت»



دکتر امینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا در مراسم جشن روز داوطلب سلامت، با اشاره به  طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت»، گفت: سفیران سلامت در خانوار مسئولیت حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌شان را دارند، در همین راستا در آینده نزدیک با اجرای این برنامه برنامه، به تحقق هرچه بهتر اهداف کمک می کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا، دکتر امیر امینی در این مراسم که پنجشنبه ۲۸ آذرماه در سالن ولایت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تقدیر از داوطلبین سلامت مراکز به عنوان حامیان و سفیران سلامت محله، بیان کرد: برنامه‌های خودمراقبتی ما بر اساس سطح سواد مردم طراحی شده است و در هر گروه ارائه می‌شود. در این بین کار اطلاع رسانی به افراد کم سواد و بی‌سواد به عهده رابطین سلامت است.
وی ادامه داد: رابطین سلامت، نیروهای مردمی هستند که در برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت از ظرفیت آنها استفاده می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته به ازای هر ۴۰ خانواری که سفیر سلامت خانواده در آنها تربیت می‌شود، یک رابط سلامت خانواده داریم که ارتباط بین این سفیران را با خانه‌های بهداشت برقرار می‌کند. همچنین خانواده‌هایی که فرد واجد شرایط به عنوان سفیر سلامت ندارند، توسط رابط سلامت تحت پوشش آموزش‌ها قرار می‌گیرند.
به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا، طرح هرخانه یک پایگاه سلامت بر آموزش خانواده‌ها تکیه دارد، با آموزش درست، قدرت انتخاب و تحلیل به مردم داده می شود تا بتوانند یاد بگیرند چگونه بیمار نشوند و نیازی به مراجعه به پزشک و دریافت دارو نداشته باشند.
در ادامه این مراسم که با حضور روسا و نمایندگان ادارات شهرستان، مربیان داوطلبین سلامت مراکز، کارشناسان مسئول ستادی، دکتر امینی سرپرست شبکه و مهاجر کاسشانی معاون امور بهداشتی شبکه از پیشکسوت ترین و کوچک ترین داوطلب سلامت تقدیر و تشکر شد. خانم اکبری به عنوان پیشکسوت داوطلبین سلامت مرکز مهاجری و آوا دختر سه ساله ایی که از دوران بارداری مادر تاکنون در کلاس های داوطلبین سلامت شرکت می کند، تقدیر شد.
همچنین از بیست و یک رابط فعال که در اجرای برنامه داوطلبین سلامت فعالیت بیشتری داشته اند و  هفت داوطلبی که در تهیه پوستر کتاب های آموزشی فعالیت داشتند، تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق