عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

در آیین افتتاح نمایشگاه عکس «کتابت قرآن در تاریخ کازرون» مطرح شد / رییس حوزه علمیه کازرون: شاهد پویش‌های مردمی در حوزه‌های قرآنی هستیم / معاون فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون: این نمایشگاه، بازنمایی یک خصیصه ویژه اهالی کازرون است

نمایشگاه «کتابت قرآن در تاریخ کازرون» امروز، شنبه ۳۰ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام صحرایی، رییس حوزه علمیه کازرون، جمعی از مسوولین شهرستان و هیئت‌رییسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد. بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حجت‌الاسلام صحرایی در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن برشمردن اهمیت قرآن و لزوم بازنمایی این اهمیت در قالب‌های مختلف، خاطر نشان نمود: قرآن، تجلی کمالات انسان کامل است. اگر فرد و جامعه‌ای قرآن را در خود به اجرا بگذارند، قطعاً فرد و جامعه‌ی کاملی خواهند بود.
رییس حوزه علمیه کازرون در ادامه با تشکر از دانشگاه سلمان فارسی به واسطه برگزاری این نمایشگاه، افزود: قطعاً هرگونه ارج نهادن به این کتاب آسمانی، قابل تقدیر است؛ چرا که جامعه جهانی محتاج و نیازمند به کمالاتی است که قرآن در اختیار بشر می‌گذارد.
حجت‌الاسلام صحرایی در پایان تصریح نمود: پس از حادثه حوزه علمیه کازرون که در آبان‌ماه اتفاق افتاد، اکنون به لطف و عنایت خدا شاهد پویش‌های مردمی در حوزه‌های مذهبی هستیم و این نمایشگاهی که از سوی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزارشد، قطعاً می‌تواند در این جریان همدردی خوبی باشد.
در ادامه دکتر مهدی رضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی سخنانی، ضمن خوش‌آمدگویی به مسوولین و سایر حاضران در آیین افتتاح این نمایشگاه عکس، برگزاری آن را در قالب دو هدف عمده عنوان نمود. ایشان در ابتدا خاطر نشان کرد: ما امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه، پژوهشگران و دیگر اهالی شهرستان را متوجه یک خصیصه مهم کنیم که در طول تاریخ شهرستان کازرون وجود داشته است و تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، آن هم کتابت قرآن توسط اهالی این شهر است.
دکتر رضایی در این خصوص تصریح نمود: شهر کازرون از قدیم به عنوان یک شهر مذهبی مطرح بوده و نمادهای مذهبی مختلفی در این شهر هست که از جمله می‌توان به تعدد و تنوع مساجدی که در کازرون داریم و تقریباً کم نظیر است، اشاره کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین افزود: علاوه بر تعدد بناهای مذهبی، این شهر در حوزه‌ی مذهبی در بحث دیگری هم کم نظیر است، آن هم کتابت قرآن است. برگزاری این نمایشگاه و بازنمایی برخی از آثار ارزشمند کتابت قرآن توسط کازرونی‌ها در طول تاریخ، به دنبال نمایش و یادآوری هرچه بیشتر این ویژگی شهر کازرون است. گواه تاریخی آن هم انواع نسخ کتابت قرآن است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده و قدیمی‌ترین آن به قرن ششم هجری قمری برمی‌گردد.
گفتنی است نمایشگاه عکس کتابت قرآن در تاریخ کازرون از روز شنبه ۳۰ آذرماه تا پنج‌شنبه ۵ دی‌ماه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون دایر می‌باشد و بازدید از آن برای عموم آزاد است. این نمایشگاه شامل ۱۶ تابلو از ۷ کاتب کازرونی است که برخی از آنها در کتابت، دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند.