عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

امضای تفاهم نامه میان دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت دفاع

امضای تفاهم نامه میان دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت دفاع


در حاشیه نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که عصر چهارشنبه ۲۷ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علم و صنعت ایران و وزرات دفاع به امضا رسید.
تفاهم نامه تولید "انگشتانه کامپوزیتی سه لایه دو رو" به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال بین دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اولین تفاهم‌نامه‌ای بود که در این نشست با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، دریادار امیری، معاون وزیر دفاع و رئیس موسسه آموزشی و تحقیقات وزارت دفاع و دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.
تفاهم‌ نامه "گرنت فناوری حوزه فناوری اطلاعات" میان پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم نیز دومین تفاهم نامه‌ای بود که به امضا رسید.


پیش از امضای این تفاهم نامه، دکتر کثیری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علم و صنعت ایران طی سخنان کوتاهی به تشریح اقدامات این دانشگاه برای توسعه تعاملات صنعتی پرداخت. وی در این مورد گفت: از سال ۱۳۹۴ و در زمان تنظیم برنامه دوم توسعه دانشگاه، برای گسترش مراودات صنعتی برنامه ریزی شد.
او افزود: در سال ۱۳۹۵ چهارده دفتر ارتباط با صنعت و ۶ واحد ستادی برای اقدامات پشتیبان تاسیس شد و در سال ۱۳۹۶ شاهد طراحی و عرضه سبد ۲۰ المانه الگوهای تعاملات صنعتی دانشگاه و تاسیس شرکت سرمایه گذاری هیرمند بودیم. در سال ۱۳۹۷ طراحی و عرضه گالری سرویس های صنعتی دانشگاه شامل ۴۹ سرویس در حوزه های حمل و نقل، عمران، صنعت و معدن، انرژی، آب و محیط زیست رخ داد و در سال ۱۳۹۸ از الگوی تضمین متقابل رونمایی کردیم.

دکتر کثیری ادامه داد: شرکت هیرمند که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد، در الگوی تضمین متقابل نقش اصلی را دارد. این شرکت با صنایع گفتگو کرده و از آنها تضمین خرید می گیرد. سپس بین متقاضی سفارش دهنده و این شرکت قراردادی منعقد می شود. سپس شرکت هیرمند با دانشگاه قرارداد تحقیق و توسعه امضا می کند. ما گفتگوهای خوبی با صنعت خودروسازی هم داشته ایم و امیدواریم از این طریق بتوانیم مبادلات صنعت و دانشگاه را توسعه دهیم.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran