عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه برگزیده در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت لقب گرفت

دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه برگزیده در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت لقب گرفت


هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری و در پایان هشتمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، از دانشگاه علم و صنعت ایران، به عنوان دانشگاه برگزیده در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت تقدیر شد.
در این آیین که شامگاه چهارشنبه ۲۷ آذرماه با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، دکتر سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، دکتر جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، از دانشگاه علم و صنعت ایران به علت توسعه همکاری‌های مشترک صنعتی و طراحی و عرضه بیش از ۵۰ سرویس آماده به خدمت به جامعه و صنعت در قالب گالری سرویس‌ها و الگوی تضمین متقابل تقدیر شد.

قبل از برگزاری مراسم تقدیر، دکتر ذاکری در میزگرد طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت ضمن تبریک هفته پژوهش و تشریح چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه و موفقیت های آن گفت: از جمله راهکارهای افزایش تعامل با صنعت در برنامه راهبردی توجه به پژوهش های کاربردی در کنار پژوهش های راهبردی و تشکیل هسته های تحقیقاتی برای هم افزایی اساتید است.
وی افزود: اساتید باید به دنبال مساله یابی در صنعت هم باشند تا اعضای هیات علمی به سمت صنایع مختلف بروند و با آنها قراردادهای همکاری منعقد کنند. برای اثربخشی متقابل و برد برد باید شیوه انعقاد قراردادها باصنعت تغییر کند و بخشی از پرداخت ها توسط صنعت بعد از اثبات بهره وری و اثربخشی صورت بگیرد.


دکتر ذاکری ادامه داد: امیدواریم در آینده شاهد افزایش حجم قراردادهای اجرایی و هم افزایی دانشگاه ها و بهره گیری بیشتر صنایع از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها باشیم و با کاربردی کردن تحقیقات دانشگاهی آثار اجتماعی فعالیت های پژوهشی نیز در زندگی مردم مشهودتر شود.
روابط عمومی دانشگاه، کسب این افتخار را به جامعه دانشگاهی علم و صنعت ایران، تبریک عرض می نماید.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran