عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

جلسه هم اندیشی و آیین تجلیل از اساتید بازنشسته در مجتمع حضرت رسول اکرم(ص)

جلسه هم اندیشی و آیین تجلیل از اساتید و هیئت علمی پیشکسوت بازنشسته مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی حضرت رسول اکرم (ص)  برگزار گردید .
به نقل از روابط عمومی مجتمع حضرت رسول اکرم(ص): آیین تجلیل از اساتید و هیئت علمی پیشکسوت بازنشسته مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی حضرت رسول اکرم (ص) مورخ ۲۸ آذرماه با حضور ‌رئیس دانشگاه ، اعضای هیئت رئیسه،‌ روسای بخش ها و بیش از ۴۰ عضو هیئت علمی پیشکسوت بازنشسته این مجتمع برگزار گردید.
در ابتدای این نشست دکتر ریاحی مدیر عامل مجتمع،‌ ضمن خیر مقدم به میهمانان و اساتید پیشکسوت بیان کرد: که در حوزه علم و دانش، بازنشستگی مفهومی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: بایستی دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامات حقوقی را جهت استفاده از این ظرفیت نفیس انجام دهد و تعاملاتی را با دولت و مجلس در خصوص رفع موانع قانونی استفاده از تجربیات ارزشمند و دست نیافتنی اساتید پیشکسوت به عمل آورد .
دکتر ریاحی گفت: در دنیا جهت استفاده از پیشکسوتان حوزه پزشکی اقدامات اجرایی بکار گرفته شده است که ما می توانیم با تمرکز و مطالعه علمی در این خصوص  به یک الگوی مناسب دست پیدا کنیم .
در ادامه این نشست دکتر کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن خیر مقدم به اساتید پیشکسوت دانشگاه از برگزاری این نشست ابراز خرسندی نمود و عنوان کرد: برگزاری اینگونه نشست ها با بزرگان و پیشکسوتان دانشگاه کار ساده نیست و به راحتی انجام نمی گیرد و داشتن جلساتی با این وزن افراد بسیار کمیاب است و ما باید فرصت را غنیمت بشماریم.
ایشان در ادامه ضمن بیان اینکه، دانشگاه وظیفه دارد برای ارج نهادن و همچنین استفاده از ظرفیت های اساتیدی که سالها در این مجموعه زحمت کشیدن اقدامات نظامندی را مبتنی بر شواهد علمی انجام دهد اظهار کرد: لزوما نباید ما به دنبال ابداع و ابتکار برای حل چنین مشکلاتی باشیم چرا که در این خصوص تجربیات و درس آموخته های مختلفی در دنیا وجود دارد که ما باید از آن استفاده نماییم .
ایشان در ادامه از روشهای اطلاع رسانی که برای اعلان بازنشستگی اساتید استفاده می شود گلایه نمود و افزود : اینگونه اطلاع رسانی باید از سالهای بسیار قبل شروع شود تا اساتید فرصت برنامه ریزی جهت ارتقاء علمی خود داشته باشند و ارج و جایگاه اساتید در این برهه زمانی باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه در این جلسه با بیان اینکه معیار های همچون  H index برای ارزیابی کار تعدادی از اساتید رشته هایی همچون "جراحی" مناسب نیست اظهارکرد : ما سعی کردیم در این سالهای اخیر اینگونه رشته ها را با مداخله و مذاکره با بورد تخصصی دانشگاه، افرادی که اراده انجام کار را دارند را حفظ کنیم .
در ادامه این جلسه تعدادی از اساتید پیشکسوت دانشگاه به بیان خاطراتی از دوران خدمت خود و همچنین بیان نقطه نظرات خود در خصوص اتقاء دانشگاه  پرداختند و در پایان لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به این عزیزان اهداء گردید .