عمومی | دانشگاه فرهنگیان

گاهی نگاه اثر گذار معلم و گاهی اثرگذاری یک معلم می تواند مسیر تاریخ و مسیر یک ملت را عوض نماید.

گردهمایی مجریان کارورزی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با حضور مدیران، معلمان راهنمای کارورزی و دانشجومعلمان با میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا مراسم دکتر صفرزاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ارائه شعری از سعدی شیرازی آغازگر مراسم گردهمایی مجریان کارورزی بود و در بدو سخن از حضور مدیر دفتر کارورزی دانشگاه فرهنگیان کشور، مدیر کل آموزش و پرورش ، معاون پژوهش و برنامه ریزی وتوسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش و مدیران و معلمان راهنما و دانشجویان تقدیر و تشکر نمود. سپس ایشان گریزی به فراز و نشیب های آموزش و پرورش، طول دوره کارورزی و اهمیت کارورزی در دوران دانشجویی، الگوهای انتخاب معلمی، گزینش گری و مهارت های حرفه ای دانشجو معلمان پرداخت.

همچنین وی در باب رسالت شغل معلمی بیان کردند: گاهی نگاه اثر گذار معلم و گاهی اثرگذاری یک معلم می تواند مسیر تاریخ و مسیر یک ملت را عوض نماید.

دکتر صفرزاده  افزود: معلم باید برای پرورش و تربیت نسل آینده کشور خون دل بخورد و آن را نهادینه نماید و از مدیران و معلمان راهنما کارورزی خواستند دانشجو معلمان کارورزی را مثل فرزندان خود در آغوش بگیرید و تجارب آموخته های خویش را در اختیار آنان قرار دهند.

در پایان دکتر صفرزاده اشاره کردند هیچ کسی به داد این کشور نمی تواند برسد جز معلمان اهل و اثر گذار و معلمان مرگ اندیش.

در ادامه مراسم عباس سعیدی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از حضور میهمان کشوری و معلمان راهنما کارورزی و از دانشگاه فرهنگیان که باعث برگزاری گردهمایی و نشست صمیمی بین مدیران و معلمان راهنمای کارورزی شده است،تشکر نمود و افزود دانشگاه فرهنگیان و اداره آموزش و پرورش زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی ایران افتخار تربیت و پرورش معلمان را برعهده دارند.

همچنین ایشان در باب اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفتند: "تربیت برای تربیت" ما باید نسلی را تربیت نمایم که بتواند نسل آینده را تربیت نماید.

وی افزود بر اساس سند تحول ما باید نسلی را برای تربیت آماده نمایم و بهترین کانال برای تربیت معلم فقط دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه باید معلمان شایسته و بایسته را تحویل آموزش و پرورش دهد.

ایشان هنر، علم و تجربه را سه ویژگی مهم یک دانشجو معلم بر شمردند.

در ادامه مراسم  محمد جواد برهانی مدیر امور  مدارس وابسته و کارورزی سازمان مرکزی به عنوان سخنران ویژه این گردهمایی بود.

ایشان ضمن تبریک روز وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: این نشست نشانه همکاری صمیمانه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با دانشگاه فرهنگیان در اجرای برنامه و درس کارورزی است.

وی با تقدیم سلام و قدردانی دکتر خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور و دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به استادان و مدیران و معلمان راهنمایی کارورزی و مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی و بیان جایگاه ممتاز کارورزی در تربیت معلم ،خاطر نشان کرد کارورزی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اساسنامه دانشگاه مورد تاکید می باشد و خوشبختانه کارورزی مانند تربیت معلم در کشور دارای پیشینه تاریخی است.

مدیر کارورزی با بیان راهبردها و برنامه های این مدیریت در تحقق اهداف کارورزی افزود تامین و توانمند سازی نیروی انسانی مورد نیاز کارورزی در دو سال آینده از جمله این راهبردها است. محمد جواد برهانی این نشست را در راستای تبادل نظر و دانش افزایشی استادان و معلمان و مدیران راهنمای کارورزی و ترویج گفتمان کارورزی دانست و گفت معلمان و مدیران راهنمای کارورزی با انتقال تجربه و دانش خویش به دانشجو معلمان کمک می کنند تا دانشجو معلمان کارورز در کلاس درس و مدرسه و عرصه عمل اعتماد به نفسشان بیشتر و شایستگی های حرفه ای آنان توسعه یابد.

در پایان ایشان از دکتر صفرزاده به پاس تلاش ها، زحمات و توسعه فعالیت های صورت گرفته دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تقدیر و تشکر نمود.

سخنرانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اسنانی اداره کل آموزش و پرورش، نماینده دانشجو معلمان، نماینده مدیران، نماینده اساتید، معاون آموزشی و فرهنگی پردیس امام محمد باقر(ع) و مدیر گروه علوم تربیتی پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی و پذیرایی و صرف ناهار از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.