عمومی | دانشگاه فرهنگیان

آزمون جبرانی اصلح مهارت آموزان ماده ۲۸ برگزار شد

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از حوزه برگزار کننده آزمون جبرانی اصلح شهر تهران در مرکز شهدای مکه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز رضا کچوئیان، از حوزه برگزار کننده آزمون جبرانی اصلح شهر تهران در مرکز شهدای مکه بازدید و از نزدیک مراحل اجرای این آزمون را مورد بررسی قرار داد.

کچوئیان، در این بازدید از واحد های مختلف مشارکت کننده در برگزاری این آزمون دیدار و طی گفتگو با مجریان این واحدها از نزدیک در جریان نحوه برگزاری آزمون قرار گرفت.

دبیر ستاد ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای مهارت آموزان، با اشاره به گزارش‌های دریافتی از ۶ حوزه‌ برگزار کننده آزمون جبرانی در سطح کشور افزود: این آزمون با برخورداری از کمترین نقص در بالاترین درجه امنیت و آرامش برگزار شد.

وی، از آغاز فرایند آزمون در ساعات اولیه بامداد امروز سخن گفت و افزود: پس از برگزاری آخرین جلسه هماهنگی مراقبان، رابطان و مسئولان حوزه‌های امتحانی با ناظر سازمان مرکزی، سوالات از پاسخنامه‌ها تفکیک و هماهنگی‌های نهایی با رابطان برای توزیع دفترچه‌ها و فرم‌های تطبیق انجام شد .

این مقام مسئول، تعداد شرکت کنندگان در آزمون جامع جبرانی امسال در سطح ۶ استان برگزار کننده آزمون را ۲۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این جمعیت، تعداد ۱۰۶ مهارت آموز دختر و پسر در مرکز شهدای مکه تهران در آزمون جبرانی اصلح شرکت کردند.

در جریان این بازدید چند تن از مهارت آموزان در گفت و گو با عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، نظر خود در خصوص سوالات آزمون را اعلام و آرامش، امنیت و نظارت و دقت حاکم بر حوزه برگزاری آزمون را خوب توصیف کردند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر پایش و رصد صلاحیت حرفه ای افراد متقاضی ورود به دستگاه آموزش و پرورش تصریح کرد: سنجش و اندازه گیری دانش، مهارت و نگرش این افراد برای ورود و فعالیت در نظام آموزشی و پرورشی کشور ضروری است.

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان علاقمند به حرفه معلمی از سایر دانشگاه های کشور پس از گذر از مراحل آزمون استخدامی، مصاحبه و گزینش با ورود به دانشگاه فرهنگیان، دوره های مهارت آموزی را سپری و پس از قبولی در آزمون جامع اصلح با دریافت گواهینامه صلاحیت های حرفه ای می توانند به افتخارمعلمی نائل آیند.

کچوئیان، در پایان با تقدیر از تلاش همکاران، دست اندرکاران و برگزارکنندگان آزمون جبرانی اصلح در ۶ استان کشور  ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این آزمون شاهد رشد صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در نظام آموزشی و پرورشی کشور باشیم.

بر اساس اظهار نظر سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نتایج این آزمون تا اواسط دی ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

گفتنی است: در این بازدید عبدی، رئیس گروه طراحی و تدوین شایستگی های منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشت.