عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اجرای موفق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» نیازمند همکاری شورای اسلامی و شهرداری محمدیه است

صفر فیض الهی رییس مرکز بهداشت شهرستان البرز در نشست هماهنگی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» با اعضای شورای شهر و شهردار محمدیه در محل این شورا،ضمن بیان اینکه با اجرای موفق این طرح ، شاهد افزایش سواد سلامت مردم شهر محمدیه، ارتقای وضعیت اقتصادی شهر و مطرح شدن شهر محمدیه در کشور و سازمان جهانی بهداشت خواهیم بود؛ تصریح کرد:  اجرای موفق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» نیازمند همکاری شورای اسلامی و شهرداری محمدیه است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان البرز یادآور شد که در این طرح، از هر خانواده، یک تن به عنوان سفیر سلامت ثبت نام می کند و ضمن ارتباط با رابط سلامت محله، آموزش های لازم در حیطه های ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان های اولیه و توانبخشی را دریافت می کند .

به گفته فیض الهی، رابط سلامت محله نیز با مراقب سلامت -که در پایگاه سلامت حضور دارد-، ارتباط آموزشی خواهد داشت و مراقب سلامت، دانش لازم را به این افراد منتقل خواهد کرد .

اهمیت تبلیغات در طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»

مهندس خیرالله مهرعلیان، کارشناس مسوول واحد گسترش مرکز بهداشت شهرستان البرز هم به بیان اهمیت تبلیغات برای این برنامه پرداخت و پیشنهادهایی از جمله چاپ بنر، اطلاع رسانی از طریق سازمان حمل و نقل، فراهم کردن تسهیلات و اجرای پروژه های سلامت محور در سطح شهر از جمله اختصاص سالن های ورزشی و تجهیز پارک ها به وسایل ورزشی را برای توسعه دانش سلامت شهروندان و موفقیت طرح مطرح کرد.

راضیه فتوحی، کارشناس مسوول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان البرز نیز برای افزایش انگیزه رابطان سلامت ، خواستار تخفیف ویژه برخی از خدمات شهری برای رابطان سلامت فعال در این برنامه شد .

اعلام آمادگی شورای شهر و شهرداری محمدیه

همچنین، دکتر مریم نخستین، شهردار محمدیه با اعلام آمادگی برای کمک به اجرای طرح، خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی با عضویت کارشناسان مرکز بهداشت و شهرداری شد. اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه نیز برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح اعلام آمادگی کردند.

در ابتدای این نشست، ناظم الله فرهادی، رییس شورای شهر محمدیه، ضمن خوش آمدگویی به حاضران، به اجرای با شکوه آیین افتتاحیه طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» اشاره داشت و از دست اندرکاران برگزاری این برنامه، قدردانی کرد.