عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تعامل حوزه و دانشگاه، باید برای تعالی دین، انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی باشد

حجت الاسلام دکتر حسین حیدری، رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین، در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه، گفت: تعامل حوزه و دانشگاه باید برای تعالی دین و آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در  جمع اساتید حوزه و دانشگاه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت و با اشاره به  فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: این وحدت باید در راستای هدف صورت بگیرد.

حجت الاسلام حیدری،  هدف وحدت و حوزه و دانشگاه را ساخت جامعه اسلامی پیشرفته و پیشگام دانست.

پاسخ به شبهات، خواسته دانشگاه، وظیفه حوزه

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین هم به تربیت استادان و دانشجویان در زمینه  اخلاق  و معنویت  اشاره کرد و گفت: دانشگاه از حوزه های علمیه پاسخ به شبهات را می خواهد و حوزه باید در این خصوص تلاش  کند. ایشان خواستار برگزاری  نشست هایی در دانشگاه و حوزه شد.

پیشرفت علمی، اخلاقی و تربیتی جوامع نوین، تغییر دیدگاه ها و ایده ها برای رسیدن به یک هدف مشترک به منظور جلب رضای خداوند متعال، پایش مبانی و موضوعات وحدت حوزه و دانشگاه، افزایش مباحث بین رشته ای، تاکید بر رشد و ارتقای علوم انسانی و برگزاری گفتمان های انقلاب اسلامی، مهم ترین نظرات تعدادی از اساتید دانشگاه و حوزه بود که در ادامه بیان شد. پخش نماهنگی از فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، بخش دیگری از برنامه بود.

این نشست، شامگاه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.