عمومی | دانشگاه معارف اسلامی

دیدار با حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی

اعضای هیات رئیسه، استادان و جمعی از دانشجویان دانشگاه در روز دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸ با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر شاکری ریاست دانشگاه به تبیین اهداف دانشگاه در سه حوزه؛ تالیف کتب درسی، تالیف کتب کمک درسی و تربیت اساتید برای تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها پرداختند.

در ادامه حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی ضمن تقدیر از حضور هیئت رئیسه، استادان و دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی در دفتر ایشان با استعانت از آیه «خُذُوا مَا آتَیْنَاکُمْ بِقُوَّهٍ وَاذْکُرُوا مَا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (بقره، ۶۳) گفتند: در هر کاری آنچه که ارزش به عمل ما می دهد ثبات مسئله است که خیلی مهم است. به قول علما هر وجودی در خارج دارای دو علت است، یک علت محدثه دارد و یک علت مبقیه، و سوال می کنند که بین این دو علت کدام سخت تر و مشکل تر است در جواب می گویند: علت مبقیه سخت تر از علت محدثه است. خدا در قرآن می فرماید: « اِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا» )فصلت، ۳۰) ، معلوم می شود برای به نتیجه رسیدن، صرف «قولوا امنا» کفایت نمی کند، نیاز به «ثُمَّ اسْتَقامُوا» هم می باشد. این مطلب که علما می گویند: خذ الغایات و اترک المبادی. معنایش این نیست که مبادی را رها کنیم (تا مبادی نباشد غایت معنا ندارد)، بلکه در صدد بیان این نکته است که آنچه ماندگار است غایات می باشد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی بیان کردند: انتظار ما از دانشگاه معارف اسلامی این است که ما نتایج عملتان را در خارج ببینیم. ما ببینیم این دانشجویانی که، در این دانشگاه تربیت می شوند خروجی آن چیست؟ آیا در حدی هستند که نشان دهند که واقعا در علوم اسلامی و معارف اسلامی کار کرده اند، تلاش کنید دانشجویانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، علم شان به مرحله عمل برسد. امام صادق (ع) می فرماید: هرکسی سه مرحله را طی کند؛ بیاموزد ، عمل کند و به دیگران نیز آموزش دهد، انسان بزرگواری است.

ایشان فرمودند: دانشجویان در دانشگاه ها نیازمند به تبیین صحیح معارف اسلامی هستند به عنوان مثال، بعضی از جوان های دانشجو نزد بنده می آیند و سوال می پرسند که ولایت فقیه یعنی چه؟ و اینکه این مباحث برای دانشجو حل نشده است جای تاسف دارد. ما در گام دوم انقلاب هستیم، هنوز بعضی از جوانان نمی دانند که ولایت فقیه به چه معناست. خدا رحمت کند مرحوم آیت الله العظمی جناب آقای سیداحمد خوانساری را، ایشان می گفت ولایت فقیه  یعنی آنچه داریم همه در اختیار ولایت است و از خود هیچ چیز نداریم. ما باید این مسائل و مفاهیم را به این نور چشمی ها منتقل کنیم. توفیق همه شما را از خداوند خواستارم.

Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
lynda course free download
download mobile firmware
Download Premium WordPress Themes Free
udemy course download free