عمومی | دانشگاه سوره

دیدار دست اندرکاران و سرمایه گذاران بازار رسانه های روسیه با مسئولین دانشگاه سوره

در دیدار هیاتی از بازار انیمیشن و رسانه های تصویری و شبکه های روسیه با مسئولین دانشگاه سوره مسائل مشترک در خصوص سرمایه گذاری، تولید و بازاریابی برای انیمیشن های تهیه شده در دانشگاه سوره مورد بررسی قرار گرفت .

در این دیدار که با حضور رییس، معاونین و مدیران آموزشی و ستادی دانشگاه سوره و هیات اعزامی از مراکز فرهنگی روسیه و مدیران حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر ریاست دانشگاه در شبانگاه ۲۶ آذر ماه برگزار شد، ابتدا سید امیر آقایی مدیر کمیته رسانه های نوین کودک و نوجوان ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه برای برگزاری دیدار مشترک، این نشست را در ادامه رویداد هنری دانست که با برنامه ریزی انجام شده برای فعالینی که در حوزه انیمیشن تمایل به تولید آثار دارند یک فرصت کسب و کار حرفه ای ایجاد می کند. ایشان از برگزار شدن یک دوره آموزش و یک دوره مربی گری برای تیم های علاقمند خبر داد که با موارد مورد نیاز تولید و کسب و کار اشنا شدند، و دو روز ۲۵ و ۲۶ آذر زمان برگزاری این رویداد بود تا افرادی که مایل به ارائه طرح های خود در حوزه انیمیشن بودند در مقابل اشخاصی که می توانستند در قبول طرح ها نقش آفرینی داشته باشند طرح های خود را ارائه دهند.

ایشان افزود: امسال در خصوص آثاری که بتوانند در عرصه بین المللی مطرح شوند نیز یک نگاهی وجود داشت. از این رو از تهیه کنندگان و مدیران تولید شبکه های تلویزیونی و اینترنتی از کشور روسیه که می توانستند در این رویداد همراه باشند دعوت به عمل آمد تا با مراکز مختلف تدریس و تولید آثار انیمیشن آشنا شوند تا بتوانند به سازندگان اثار انیمیشن سفارش تولید بدهند.

ایشان افزود: همزمان امسال به موضوع تجاری سازی کارکترها در حوزه انیمیشن نیز پرداخته شد که با مجموعه هولدینگ ریکی روابط  ایجاد شد  این هولدینگ روی مبحث کارکتر فعالیت می کند. با توجه به تمایل این مجموعه به حوزه های رایج آموزش انیمیشن در ایران، این نشست با دانشگاه سوره که دارای رشته انیمیشن می باشد برقرار شده است .

در ادامه محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره ضمن تشکر از حضور مهمانان، ضمن توضیحاتی در خصوص جایگاه ارزشمند دانشگاه سوره در میان دانشگاه های هنری و رسانه ای ایران، پتانسیل موجود شامل دانشجویان و استادان سوره را سرمایه اصلی این دانشگاه خواند که عملکرد آنها همواره در برنامه ها و جشنواره های هنری، افتخارآفرین بوده است. ایشان همچنین ضمن برشمردن برخی از ویژگی های مشترک فرهنگی بین دو کشور، آمادگی دانشگاه را برای هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری در خصوص تهیه فیلمنامه تا ساخت انیمیشن و همچنین فیلم های کوتاه و بلند اعلام نمود و متذکر شد با سرمایه گذاری قابل قبول در ایران می توان به تولیدات باکیفیتی دست پیدا کرد که سود زیادی در بازار برای سرمایه گذاران خواهد داشت .

سپس برخی از مدیران آموزشی ضمن برشمردن ویژگی های گروه های تخصصیخوددود دانشگاه، افتخاراتی که دانشجویان در رشته های مختلف هنری کسب کردند را برشمرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مشترک اعلام کردند .

در ادامه این دیدار کیارش زندی مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره ضمن توضیحاتی در خصوص گروه انیمیشن و مزیت های فرهنگی و رقابتی بازار انیمیشن دانشجویی، مدعوین را دعوت به  تماشای آثار گرافیکی دانشجویان گروهاانیمیشکن کردو در سالن اجتماعات دانشگاه نیز چند اثر تولید شده توسط دانشجویان این گروه برای حاضرین به نمایش در آمد که با استقبال مهمانان مواجه شد.

مهمانان حاضر در این جلسه عبارت بودند از:

آقای شیوانوف مدیر شبکه اینترنتی و ماهواره ای مالچ تی وی از شبکه کودک، آقای کم پی معاون مالی استودیوی انیمیشن مل ویستا، خانم سویتلانا مدیر مجموعه توزیع کننده آثار کینوفست(توزیع کننده فیلم های کوتاه، مستند و سینمایی)، خانم دیانا معاون مجموعه رکی و مدیر بین المللی توزیع آثار، خانم الناموروا مدیر طراحی، خانم گلووا مدیر مجوز برنامه ها و آثار هولدینک ریکی و همچنین آقای احسان کاوه رییس مرکز انیمیشن حوزه هنری و دبیر رخداد پیچینگ انیمیشن، آقای کاشفی پور از مرکز دیجیتال حوزه هنری، آقای عقلایی از مجموعه تحقیقات وتوسعه بازار سام.

این دیدار دوستانه با پذیرایی و ضیافت شام به میزبانی دانشگاه سوره به پایان رسید









انتهای پیام/