عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: جلب مشارکت مردم و سازمان‌ها در مسائل حوزه سلامت اهمیت ویژه‌ای دارد

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در نشست مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تاکید کرد: باید با استفاده از اطلاعات آماری و از راه‌های قانونی در جهت همراهی مردم و دیگر سازمان‌ها در حل مسائل مربوط به سلامت جامعه استفاده کنیم.
وی با اشاره به لزوم افزایش سطح کیفی عملکرد سفیران سلامت گفت: ضروری است اطلاع‌رسانی لازم در زمینه رفتارهای پرخطر و مسائل تهدیدکننده نسل جوان به بهترین نحو صورت گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به لزوم پیگیری و مطالبه حق مردم تصریح کرد: باید تلاش کنیم به موضوع سلامت به شکل عام نگاه کرده و ضمن تبعیت از دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها، اشراف خود را بر مسائل بهداشتی حوزه تحت نظر خود افزایش داده و تدابیر لازم را در جهت رفع مشکلات اتخاذ نماییم.
دکتر خواجه‌ئیان با اشاره به لزوم توجه جدی به کمیته‌های آماری حوزه سلامت افزود: در نظارت‌ها و پایش‌ها به دنبال یافتن مقصر نبوده و در صورت مشاهده مشکل یا قصوری، سهم و نقش هرکدام از عوامل را در این امر در نظر بگیریم.

در حوزه مدیریت درآمدها اقدامات خوبی در شهرستان دشتی صورت گرفته است


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: با افزایش و بهبود کیفیت نظارت‌ها و پایش‌ها از پذیرش مراکز خدمات جامع سلامت، اقدامات خوبی در حوزه مدیریت درآمدها در سطح شهرستان صورت گرفته است.
مهندس پرویز احمدی افزود: برنامه‌هایی در جهت رفع مشکلات کودکان دارای سوءتغذیه شدید انجام‌شده یا در دست اقدام است که از آن جمله می‌توان به ویزیت رایگان این کودکان توسط پزشک متخصص اطفال اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در امر دفع اصولی و بهداشتی پسماندهای عفونی با تدابیر اندیشیده شده و بهره‌گیری از تجهیزات لازم، این امر به‌صورت اصولی و استاندارد انجام می‌گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در ارتقای عملکرد نیروهای بهداشتی درمانی بیان داشت: تدابیری اندیشیده شده که بحث آموزش‌های توجیهی نیروهای جدیدالورود به بهترین نحو صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه که با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، معاونین فنی و اجرایی و مدیران گروه‌های ستادی معاونت بهداشتی برگزار شد عملکرد و مسائل واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان دشتی مورد ارزیابی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ م ا- ۳۰۴۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI