عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

در کارگروه سلامت و امنیت غذایی، از حوزه سلامت شهرستان قزوین، قدردانی شد

دکتر منیره قوامی، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین در پنجمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی از مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، قدردانی کرد.

ایشان، تزریق حدود یک هزار و ۴۰۰ واکسن برای گروه های پُرخطر، آموزش و اطلاع رسانی و روند پیگیری در کنترل بیماری را از خدمات ارزنده  حوزه سلامت دانست.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ، سلامت را امری بین دستگاهی خواند و گفت: دستگاه ها مکمّل هم هستند و با وجود ظرفیت های مناسب و وجود نیروهای متخصص و بسته آموزشی کامل در مرکز بهداشت، همه باید برای حفظ و تامین آن مشارکت کنند.

قوامی از گستره همکاری و امضای تفاهم نامه حوزه سلامت با شورای شهر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و اختصاص فضای آموزشی برای اطلاع رسانی صحیح و با همکاری بیشتر دستگاه ها، در کنترل بیماری موفق خواهیم بود.

عباس افلاطونی، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان قزوین هم ضمن تقدیر و تشکر از مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در اطلاع رسانی،  کنترل صحیح و مقابله با شیوع بیماری آنفلوانزا، گفت: سلامتی و امنیّت، نعماتی هستند که همه برای تامین و حفظ آن، باید تلاش کنند.

وی بیان کرد که سلامتی، کالایی است که اگر تهدید شود، جبران آن، در مواردی امکانپذیر نخواهد بود. وی افزود: بهره مندی از نیروی متخصّص و متعهد، از مولفه هایی است که باعث رشد و توسعه کشور می شود.

افلاطونی، آموزش عمومی و اطلاع رسانی را مهم ترین اصل در پیشگیری دانست و گفت: با رعایت آن به صورت فردی، می توان آن را به تکلیف خانوادگی تبدیل کرد.