عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

ارتقای سطح سلامت جامعه، در گرو تعامل و همکاری های همه جانبه است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: ارتقای سطح سلامت جامعه، در گرو تعامل و همکاری های همه جانبه مدیران ادارات و نهادهای شهرستان با مرکز بهداشت شهرستان است.

این مقام مسوول، در کارگروه سلامت که با موضوع کنترل آنفلوانزا تشکیل شد اظهار کرد: در اوایل مهر ماه، بیماری آنفولانزا با یک روند ملایم، شروع و در آذر ماه، به اوج خود رسید که مجموعه سلامت را درگیر کرد.

ایشان، تزریق واکسن به گروه های پُرخطر، آموزش به مدیران آموزش و پرورش، آموزش و اطلاع رسانی در سطح وسیع برای گروه های مردمی، نصب بنر و پوستر، تشکیل نشست فوق العاده و تعطیلی مدارس را از اقدامات موثر برای کاهش شیوع بیماری نام برد. دکتر مهرعلیان، در ادامه، مصوبات جلسات قبلی را مرور و از همکاری دستگاه ها قدردانی کرد .

حسن خوبان، کارشناس مسئول واحد پیشگیری از بیماریهای واگیر هم گزارش مبسوطی در زمینه آنفلوآنزا و راه های انتقال و پیشگیری و کنترل آن ارائه کرد که طی آن انتظارات حوزه سلامت از دستگاه های شهرستان نیز بیان شد.

عباس افلاطونی، معاون سیاسی و امنیتی ف رماندار شهرستان قزوین در این کارگروه گفت: رسانه ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند همکاری های مشترکی با مرکز بهداشت داشته باشند تا بخش بزرگی از آموزش در حوزه سلامت توسط این دو سازمان اطلاع رسانی شود.

مهندس حمید گلناری، مسئول دبیرخانه کارگروه برخی از مصوّبات این نشست را به شرح زیر اعلام کرد:

پنجمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستان قزوین در سال ۹۸ با حضور مدیران و مسئولین دستگاه ها و ادارات ذیربط شهرستان قزوین، روز ۲۶ آذر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد.