کارگاه آموزشی آشنایی با فرایند اجرایی برگزاری آزمون های متمرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان مازندران برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مازندران، با حضور دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مازندران، دکتر اسرافیل علاء مدیرکل سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی، روسا، مسئولان و رابطین حراست مراکز آموزشی استان مازندران و کارشناسان ستادی و استانی، کارگاه فرآیند برگزاری آزمونهای متمرکز برای مراکز علمی کاربردی استان های مازندران و گلستان در آمل برگزار شد.
در ابتداسی این مراسم دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی که از طریق ارتباط زنده تصویری و از یاسوج در این جلسه سخن می گفت با اذعان این مطلب که آزمونهای متمرکز در چند استان برگزار و تجربیات بسیار خوبی کسب شده است، گفت: تمام نقاط ضعف و قوت کار شناسایی شده و درصدد این هستیم که این آزمونها را با دقت کافی و با هماهنگی کامل بین مراکز و واحدهای استانی و ستاد در سراسر کشور برگزار کنیم.
وی برگزاری این آزمونها را از مولفه های افزایش کیفیت در دانشگاه جامع علمی کاربردی برشمرد و گفت: آزمون در ۲۴ عنوان درسی نظری برگزار می شود و در حال برنامه ریزی هستیم تا در دوره های بعدی آزمونهای دروس مهارتی را نیز به صورت متمرکز اجرا کنیم.
دکتر محسن محمدزاده خاطرنشان کرد: همواره به دنبال افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه هستیم و این افزایش کیفیت نتایج بسیار مثبتی را در پی خواهد داشت و استقبال خوبی در پذیرش مهرماه سال جاری و تکمیل ظرفیت آن شد موید این مساله است.
وی در پایان از افزایش ۲۴ درصدی پذیرفته شدگان دوره های آموزش مهارتی در مهر ماه ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: علاوه بر این افزایش که حاصل ارتقای کیفیت آموزشهای مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی است، سن داوطلبان و پذیرفته شدگان دانشگاه نیز به طور متوسط کاهش پیدا کرده است.
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی مازندران نیز طی سخنانی گفت: برگزاری آزمون های متمرکز به افزایش اعتبار این دانشگاه کمک می کند و مسئولیت این آزمون به عهده همه ماست تا با قوت و بدون کمترین اشکال فرآیند برگزاری را به انجام برسانیم.
وی ادامه داد: از نکات مثبت این آزمونها این است که همه جوانب به دقت بررسی شده اما باید در نظر داشته باشیم که آزمونهای متمرکز مشابه کنکور است و حفظ امنیت آزمون ها بسیار مهم و به عهده ماست.
وی در پایان خواستار دقت کافی و بهره گیری مراکز علمی کاربردی استانهای مازندران و گلستان از کارگاه آموزشی شد.
سپس مدیرکل دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با بیان این مطلب که تصمیم این دانشگاه برای برگزاری آزمونهای متمرکز در واقع یکی از حیاتی ترین تصمیمات دانشگاه جامع علمی کاربردی است، به تشریح فرآیند برگزاری آزمونهای متمرکز پرداخت و گفت: دستورالعمل برگزاری آزمونهای متمرکز تهیه شده و به زودی برای مراکز ارسال می شود.
وی ادامه داد: این آزمونها از صحت و سلامت بسیار بالایی برخوردار است.
دکتر اسرافیل اعلاء افزود: برای طراحی سئوالات از مدرسان علمی کاربردی با تجربه از همه ی استانها بهره گیری شده و در برخی از دروس مانند درس کارآفرینی حتی از ۸ مدرس استفاده شده است.
وی به دقت و استاندارد طراحی سئوالات نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در دانشگاه بانک سئوالات برای ۲۴ عنوان درس تشکیل شده و برای هر درس بیش از ۳۰۰ سئوال طراحی و آماده شده است. اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز به ممیزی سئوالات پرداخته اند.
مدیرکل دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با معرفی سامانه آزمون های متمرکز افزود: سامانه آزمون متمرکز بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و دارای سه سطح دسترسی مرکز، استان و ستاد است و فرآیند دریافت و ارسال سئوالات و پاسخنامه ها از طریق این سامانه انجام می شود.
در ادامه این جلسه کارشناسان ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی به تشریح جزئیات فرآیند برگزاری آزمونهای متمرکز و پاسخگویی به سئوالات مراکز علمی کاربردی این استان پرداختند.
جدیدترین اخبار
