عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

اهدای نشان نقره‌ای قدمت به بیمارستان روزبه

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، در این همایش علاوه بر افتتاح فاز اول موزه روانپزشکی ایران، اولین نشان قدمت در حوزه سلامت نیز به این بیمارستان اهدا شد.
نشان قدمت پس از ارزیابی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران در سراسر کشور در ۳ سطح به مراکز واجد شرایط تقدیم می‌شود.
نشان طلایی قدمت: بیش از ۱۰۰سال تداوم خدمت در حوزه سلامت
نشان نقره‌ای قدمت: ۸۰سال تداوم خدمت در حوزه سلامت
نشان برنزی قدمت: ۶۰ سال تداوم خدمت در حوزه سلامت
«موزه روان پزشکی» در بیمارستان روزبه شامل سندهای قدیمی، دست خط اساتید، عکس هایی از دوران دارالمجانین و تیمارستان تا بیمارستان، پوستر فیلم هایی در حوزه روان و چکیده ای از مقالات حوزه روان پزشکی در ایران است که در هفت خوان طراحی شده است. این موزه که پنجمین موزه روان پزشکی در دنیا است با همکاری موزه ملی تاریخ پزشکی ایران در ساختمان اورژانس بیمارستان روزبه افتتاح شد. همچنین نشان قدمت توسط دکتر حمید رضا نمازی رئیس موزه ملی علوم پزشکی به دکتر یحیوی رئیس بیمارستان اهدا شد.
موزه روان‌پزشکی بیمارستان روزبه، روز پنج‌شنبه ۲۱ آذر ماه، همراه با رونمایی آثاری از زنده‌یادان دکتر عبدالحسین میرسپاسی، دکتر غلامحسین ساعدی، دکتر داوود شاه‌محمدی، دکتر افشین یداللهی و سایر آثار ارزشمند تاریخ روان‌پزشکی و سلامت روان ایران افتتاح شد.
این موزه که مرور دوره‌های تاریخی علم روانپزشکی با استفاده از آثار ارزشمند پزشکان ایرانی و نمایش تحول دانش روانپزشکی در ایران را هدف قرار داده است، در بیمارستان روزبه به عنوان نخستین بیمارستان مدرن روانپزشکی کشور افتتاح شده و آثار خطی اساتید پیشکسوت روانپزشکی ایران در آن به نمایش درآمده است.
درهای این موزه در محل بیمارستان روزبه (تهران، خیابان کارگر جنوبی، نرسیده به میدان قزوین) همه‌ روزه در روزهای غیرتعطیل اداری از ساعت ۹ الی ۱۴ به روی عموم مردم باز است. در این موزه همچنین فیلم‌هایی با موضوع روان‌پزشکی برای عموم به نمایش درمی‌آید.
خبر: عالیه عطایی