عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور پرشور فعالان، مسئولین، اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان آغاز به کار نمود .

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، این نمایشگاه حاصل دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور که با اهتمام و همکاری مرکز توسعه فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد .

دانشگاه سیستان و بلوچستان با ارائه ۵۹ طرح که در طی ۳ سال گذشته ثبت گردیده، در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضور پیدا نمود که از این تعداد ۱۷ طرح مربوط به سال ۱۳۹۸ می باشدو اکثر این طرح‌ها موفق به ارزیابی سطوح بلوغ فناوری یا (TRL: Technology Readiness Level) و کسب امتیاز بالا نسبت به سال‌های گذشته شده‌اند .

در این نمایشگاه ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه، ۲۵ شرکت دانش‌بنیان و ۳۴ پارک علم و فناوری توانمندی‌های خود را عرضه نموده‌اند .

بالاترین سطح امتیاز TRL۹ می‌باشد که بعضی از این طرح‌ها امتیاز ۸ را به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است تعداد فناوری‌های عرضه‌شده در نمایشگاه امسال ۱۰ درصد نسبت به نمایشگاه سال گذشته افزایش داشته است .

در افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه، دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، از غرفه دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید نمودند.

گفتنی است در روز اول دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و همچنین دکتر بابک قنبر زاده پژوهشگر برتر کشور در بیستمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری در این دوره، دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هیات همراه از دستاوردهای علمی دانشگاه بازدید نمودند .

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و میزبان پژوهشگران، اندیشمندان، نخبگان و دانشجویان خواهد بود .