عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در مراسمی از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی تجلیل شد

با حضور جمعی از مقامات ارشد کشوری، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

در مراسمی از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی تجلیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی آئین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی با حضور جمعی از مقامات ارشد کشوری، وزرا، نمایندگان مجلس، تولیدکنندگان و تشکل های بخش کشاورزی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی سه شنبه ۲۶ آذر سال جاری برگزار شد.
معاون اول رییس جمهور: خودکفایی در تولید گندم و تامین امنیت غذایی جزو افتخارات کشور است
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر کارنامه درخشان دولت در شش سال گذشته، گفت: عملکرد این دولت قابل مقایسه با هیچ دولتی در سال‌های گذشته نیست و ما دستاورد‌های بیشماری در حوزه کشاورزی، نفت و گاز و تامین منابع برق و آب داشته ایم.

دکتر جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ظرفیت، بهره وری و تراز ارزآوری در زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: با توجه به حساسیت های موجود در تامین امنیت غذایی کشور طرح های بزرگی در غرب کشور و استان هایی نظیر خوزستان و سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد که نتیجه آن افزایش میزان تولید گندم بود که قطعا جزو افتخارات کشور است.

وی با بیان فعالیت های مدیریتی مهندس حجتی از ابتدای انقلاب تاکنون،‌ به سابقه آشنایی و همکاری خود با وزیر سابق جهاد کشاورزی در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: مهندس حجتی به عنوان یکی از مدیران پرورش یافته در انقلاب اسلامی مدیری توانا،‌ پاکدست و ارزشمند است و همه او را شخصی اخلاق مدار،‌ مردمی و مورد اعتماد می دانند که دل درگرو خدمت به کشور دارد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و نیروهای با سابقه انقلاب درباره شخصیت مهندس حجتی، تصریح کرد: کنار رفتن وی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی موجب تاسف و ضایعه بزرگی برای دولت بود و همه مقامات تراز اول کشور از اینکه در این مقطع کار به استعفا کشیده شد، متاسف شدند.

دکتر جهانگیری حضور بی سابقه مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی در مراسم تجلیل از خدمات مهندس حجتی را یادآور شد و گفت: آقای حجتی هیچگاه در دوره مسئولیتش خود را از روستاییان جدا نکرد و از ابتدای انقلاب با تشخیص درست مسایل برای آبادانی روستاها و رفع محرومیت، خدمت به این بخش از جامعه را که از همه امکانات زیرساختی و رفاهی محروم بودند در پیش گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتقادات ناروای برخی رسانه ها به مدیران کشور و برداشت نادرست از سخنان مسئولان،‌ گفت: برخی در صدد هستند به جامعه بقبولانند که مدیران کشور بی کفایت هستند در حالیکه در بخش نفت و گاز کارهای بزرگی انجام شده که فقط یک نمونه آن گازرسانی به روستاهاست که تعداد روستاهای گاز رسانی شده بیشتر از تمام روستاهای گازرسانی شده در سالهای پس از انقلاب است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در بخش آب بی سابقه ترین منابع به میزان هشت میلیارد دلار برای غرب کشور و تکمیل سدهای نیمه تمام و ایجاد شبکه آبیاری اختصاص یافت، ادامه داد: این دستاوردها در مقطعی بوده که میزان منابع مالی ورودی به سیستم همانند سالهای پیش از آن صد میلیارد دلار نبوده است و باید نسبت به مواضع کسانی که از واقعیت کاهش فروش نفت مطلع هستند تاسف خورد زیرا طوری سخن می گویند که گویی هیچ تفاوتی در شرایط اقتصادی کشور ایجاد نشده است.

دکتر جهانگیری افزود: بر اساس قانون ۱۴ و نیم درصد از میزان فروش نفت به وزارت نفت برای تامین هزینه های مختلف این وزارتخانه در بخش های مختلف نظیر اکتشاف اختصاص می یابد اما باید این معادله را در نظر گرفت که تفاوت این رقم در درآمد یکصد میلیارد دلار و در درآمد چند ده میلیارد دلار چقدر می شود،‌ آن وقت به قضاوت عملکرد یک دستگاه پرداخت.

وی در خاتمه با آرزوی صحت و سلامتی برای مهندس حجتی و خانواده وی،‌ ابزار امیدواری کرد؛‌ روش و منش او در خدمت هرچه بیشتر به مردم در همه نهادها تداوم یابد.

پزشکیان: نباید به خاطر مسائل سیاسی و جناحی باعث خروج افراد صلاحیت‌دار از میدان شویم

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما تحریم و گرفتاری‌های ایجاد شده است اما به جای پشتیبانی از افراد در صحنه، با سنگ اندازی مانع اقدامات آنها می شویم که این اقدامات نابخردانه هم به خاطر مسائل سیاسی و جناحی است و ما باعث شدیم این افراد صلاحیت‌دار از میدان خارج شده و خسته شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار کرد: به نظر من مهندس حجتی با تمام وجود هر آنچه در توان داشته برای انقلاب و مردم عرضه کرده است.

وی افزود: مشکل ما تحریم و گرفتاری‌های ایجاد شده است اما به جای پشتیبانی از افراد در صحنه، با سنگ اندازی مانع اقدامات آنها می شویم که این اقدامات نابخردانه هم به خاطر مسائل سیاسی و جناحی است و ما باعث شدیم این افراد از میدان خارج شده و خسته شوند.

پزشکیان تاکید کرد: نباید کاری کنیم، کسانی که در کشور پرچم دار بودند کار را رها کنند، برخی نقدهایی که در رسانه‌ها و توسط افراد مختلف نقل می شود ناجوانمردانه است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح مکرر استیضاح توسط نمایندگان مجلس  گفت: من بارها در مجلس در بحث استیضاح گفته‌ام با این کار، مشکل بیکاری و اقتصاد حل نخواهد شد، امیدواریم مهندس حجتی قهر نکرده و خسته نشده باشند.

وی افزود: باید کاری کنیم، کسانی که با تمام وجود در صحنه هستند احساس ناامیدی نکنند و بدانند مردم قدردان زحمات ایشان هستند.
وزیر آموزش و پرورش: رشد اقتصادی کشور در شش سال اخیر مرهون بخش کشاورزی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تمام ۶ سال اخیر همواره رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و این رشد مرهون رشد بالای بخش کشاورزی بوده و این یعنی حال بخش کشاورزی بهتر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما در دولت شهادت می دهیم که آقای حجتی در مقابل کارهای بزرگی که انجام داده هیچ‌گاه درخواست پاداش و تشویق نداشته است.

وی افزود: در تمام ۶ سال اخیر همواره رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و بخش کشاورزی رشد بالایی داشته و این یعنی حال بخش کشاورزی بهتر شده است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: حضور ما در اینجا به خاطر دلسوزی برای مردم، سخت کوشی و تمام فضایلی است که در وجود مهندس حجتی رشد کرده و امیدوارم ما هم در پایان کار چنین اعمال نیکویی داشته باشیم.
وزیر نفت: مهندس حجتی از هیچ تلاشی برای عظمت کشور کوتاهی نکرده است

وزیر نفت گفت: مهندس حجتی از نسلی است که از تمام خوشی ها و خانواده خود گذشتند تا نام ایران سربلند بماند و ما باید قدر بدانیم که چنین افرادی را در کشور داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، بیژن زنگنه در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز در اینجا برای بزرگداشت از فردی گرد آمدیم که تمام زندگی اش را در این چهل و یک سال وقف جمهوری اسلامی کرده و از هیچ تلاشی برای عظمت کشور کوتاهی نکرده است.

وی افزود: آقای حجتی شخصی آرام و متین، استوار و صبور است که فهم و فکر عمیق و قوی داشته و همیشه بودش بیش از نمودش بوده است و هیچگاه به دنبال نمایش دادن خود نبود.

زنگنه خاطر نشان کرد: نسلی که ایشان متعلق به آن است نسل طیبه ای است که امام (ره) شجره آن را بنا نهاد و مقام معظم رهبری هم به خوبی از آن پاسداری کرد، این نسل، نسل بسیار مهمی است.

وی افزود: نسلی که جمعی شهید شدند و جمع کمی از آن باقی مانده اند.

وزیر نفت در رابطه با تکمیل پروژه سد کرخه توسط مهندس حجتی تصریح کرد: پس از رفتن ایشان از استانداری سیستان و بلوچستان من از ایشان خواستم که به وزارت نیرو آمده و مجری سد کرخه شود و امروز که ما این سد پر افتخار را داریم از برکات سخت‌کوشی و مدارای آقای حجتی است.

وی افزود: در اواخر سال ۷۹ یک روز به دیدار آقای خاتمی رفتم، بحث وزیر جهاد کشاورزی شد و ایشان را که در آن زمان وزیر راه بود، به رئیس جمهور را پیشنهاد دادم و دلیل این کار هم این بود که ایشان را هم جهادی ها قبول داشتند و هم مورد قبول بخش کشاورزی بود و هست.

زنگنه خاطرنشان کرد: من افتخار می کنم که در کنار چنین شهدای زنده ای کار کردم، ایشان از نسلی هستند که از تمام خوشی ها و خانواده خود گذشتند تا نام ایران سربلند بماند و ما باید قدر بدانیم که چنین افرادی را در کشور داریم.

وی افزود: گندم اگر نباشد می‌توان آن را وارد کرد اما شرافت، غیرت و عزت خواهی را نمی توان وارد کرد، اینها بزرگترین نعمت های خدا برای ما هستند و باید قدر دان آنها باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مهندس حجتی ۴۱ سال خدمت سرافرازانه در نظام جمهوری اسلامی دارد
۱۳۹۸/۰۹/۲۶
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مهندس حجتی با سربلندی و افتخار ۴۱ سال خدمت سرافرازانه را در نظام جمهوری اسلامی در کارنامه خود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار کرد: از کارنامه مهندس حجتی می‌توان به مسئولیت‌های مختلف در ۴۱ سال نظام جمهوری اسلامی و چند دوره وزارت را برشمرد و امروز ایشان با سربلندی و افتخار ۴۱ سال خدمت سرافرازانه را در نظام جمهوری اسلامی در کارنامه خود دارد.

وی افزود: ایشان مشخصات غیر شناسنامه ای دارد که بر اساس اصول انسانی و اسلامی قابل توصیف است.

امیری تاکید کرد: مهندس حجتی حقا و انصافاً برای مدیران عصر ما یک حجت است، ایشان را در این دو دهه ای که می شناسم اهل ریا و نفاق نبودند و یک انسان وظیفه شناس و تکلیف گرا هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: در جلسه ای که در حضور مقام معظم رهبری بودیم ایشان به رئیس‌جمهور و با اشاره به آقای حجتی فرمودند من به ایشان خیلی علاقه دارم.

وی افزود: مهندس حجتی معتقد به اصول و اعتقاداتی است که در این ۴۱ سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی با آن زندگی کرده که این اصول، باورهای دینی، اعتقادی و اصول اسلامی و انسانی و قانونی است.

امیری در رابطه با نحوه پذیرش استعفای مهندس حجتی توسط رئیس جمهور گفت: ما دکتر روحانی را در داخل هواپیما در راه سمنان قانع کردیم که با استعفای ایشان موافقت کند، دکتر روحانی فرمودند نبود مهندس حجتی در دولت یک ضایعه بزرگ و یک خسارت به بخش کشاورزی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: برای ایشان آرزوی توفیق بیش از پیش دارم.