تاملی بر برنامه ریزی، آموزش فلسفه برای کودکان و تدریس فکورانه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان زنجان به همت شورای آموزشی و پژوهشی، ساعت ۱۱ دوشنبه ۲۵ آذر، دومین نشست تخصصی آموزشی - پژوهشی با حضور تعداد کثیری از دانشجویان و اساتید در محل سالن غدیر پردیس الزهرا(س) برگزار گردید .
ابتدا دکتر علی صحبتلو در خصوص تاملی بر برنامه ریزی به تبیین جایگاه معلم و متربی در آموزش فلسفه برای کودکان پرداخت .
وی ضمن تاکید بر پرورش درک اخلاقی کودکان و دانش آموزان و همچنین پرورش توانایی مفهوم یابی از تجربه گفت: آموزش و پرورش دیگر نباید به انتقال اطلاعات نسل های گذشته بپردازد .
در ادامه دکتر خدادوست ضمن برشمردن ویژگی های معلمان موفق و محتوای تدریس فکورانه اظهار داشت: تدریس، فعالیت اجتماعی پیچیده ای است که با جنبه های شناختی، عاطفی و اجتماعی فراگیران مرتبط است .
وی گفت: تدریس فعالیتی است که کاملاً قابل پیش بینی نبوده و نیازمند تامل است؛ در نتیجه تدریس غیر تاملی منجر به یادگیری نمی شود .
لازم بذکر است که در پایان هر نشست پرسش و پاسخ از سوی اساتید و دانشجویان انجام می گرفت .
گفتنی است که نشست های آموزشی - پژوهشی «نت آپ» به پیشنهاد شورای آموزشی - پژوهشی استان طبق جدول زمان بندی(پیوست) در حال اجراء می باشد .
در ضمن برای شرکت کنندگان گواهی حضور اعطاء خواهد شد .