عمومی | دانشگاه فرهنگیان

تاملی بر برنامه ریزی، آموزش فلسفه برای کودکان و تدریس فکورانه

تاملی بر برنامه ریزی، آموزش فلسفه برای کودکان و تدریس فکورانه ۵

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان زنجان به همت شورای آموزشی و پژوهشی، ساعت ۱۱ دوشنبه ۲۵ آذر، دومین نشست تخصصی آموزشی - پژوهشی با حضور تعداد کثیری از دانشجویان و اساتید در محل سالن غدیر پردیس الزهرا(س) برگزار گردید .

ابتدا دکتر علی صحبتلو در خصوص تاملی بر برنامه ریزی به تبیین جایگاه معلم و متربی در آموزش فلسفه برای کودکان پرداخت .

وی ضمن تاکید بر پرورش درک اخلاقی کودکان و دانش آموزان و همچنین پرورش توانایی مفهوم یابی از تجربه گفت: آموزش و پرورش دیگر نباید به انتقال اطلاعات نسل های گذشته بپردازد .

در ادامه دکتر خدادوست ضمن برشمردن ویژگی های معلمان موفق و محتوای تدریس فکورانه اظهار داشت: تدریس، فعالیت اجتماعی پیچیده ای است که با جنبه های شناختی، عاطفی و اجتماعی فراگیران مرتبط است .

وی گفت: تدریس فعالیتی است که کاملاً قابل پیش بینی نبوده و نیازمند تامل است؛ در نتیجه تدریس غیر تاملی منجر به یادگیری نمی شود .

لازم بذکر است که در پایان هر نشست پرسش و پاسخ از سوی اساتید و دانشجویان انجام می گرفت .

گفتنی است که نشست های آموزشی - پژوهشی «نت آپ» به پیشنهاد شورای آموزشی - پژوهشی استان طبق جدول زمان بندی(پیوست) در حال اجراء می باشد .

در ضمن برای شرکت کنندگان گواهی حضور اعطاء خواهد شد .