عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی فسا معرفی و تجلیل شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با تبریک روز پژوهش و قدردانی از پژوهشگران در کسب موفقیت های تحقیقاتی گفت: یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری که در دیدار با اساتید و دانشجویان بر آن تاکید می نمایند، بحث پژوهش و تحقیقات مساله محور است.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر علی اصغر خالقی افزود: برای اینکه کشور به بالندگی برسد، باید مولد علم باشیم و تولید علم در گرو تحقیق و پژوهش مساله محور می باشد ودانشجویان دانشگاه می بایست پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی و رشد چشمگیر رتبه فناوری دانشگاه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی فسا در نیمه اول سال ۹۸ با کسب امتیاز ۲۸۰ در فناوری سلامت شتاب زیادی گرفت و بالاتر از برخی دانشگاههای بزرگ کشور قرار گرفت .

ثبت ۲شرکت دانش بنیان و استقرار ۱۵ هسته فناور در مرکز رشد که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته اند ورتبه خوب دانشگاه در سامانه های استنادی همچون اسکوپوس از جمله دستاوردهای پژوهشی است که با تلاش پژوهشگران دانشگاه محقق شده است.

دکتر خالقی اضافه کرد: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه از نظر کیفیت از بهترین کمیته های تحقیقات می باشد که در دانشگاه های هم تیپ، جایگاه دوم بعد از شهرکرد را دارد.

رییس دانشگاه با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود کشور گفت: این مشکلات در چهل سال اخیر کم نظیر است ولی مدیریت و توانمندی هایی که در بحث تحقیقات و دانش در کشور وجود دارد و حرکت به سمت پژوهش های کیفی، موجب خواهد شد که ما در دنیا سربلند باشیم.

در ادامه دکتر مجتبی فرجام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گزارشی از دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه ارایه نمود و تاکید کرد: دستاوردهای پژوهشی دانشگاه نشان از پیشرفت و سیر صعودی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری دارد .

ششمین جشنواره سالیانه پژوهشی حکیم شرق دانشگاه علوم پزشکی فسا با تجلیل ازمحققان و دانشجویان برتر و فعالان حوزه پژوهش و فناوری با حضور هیات رییسه، اساتید و دانشجویان برگزار گردید.

محققین برتر دانشگاه:

علوم بالینی: دکتر رضا همایونفر

علوم پایه: دکتر علی مروج

علوم پرستاری: دکتر مصطفی بیژنی

مربی: زهرا مرادی

کارمندی: مهدی شرفی

دانشجوی پزشکی عمومی: محمد حسین یزدان پناه

دانشجوی کارشناسی: فاطمه احراری