عمومی | بنیاد ملی نخبگان

پژوهش و تحقیق، کلید توسعه آینده کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی بیگ‌زاده؛ معاون استاندار خراسان‌شمالی در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش با بیان اینکه پژوهش و تحقیق، کلید توسعه آینده کشور است، گفت: پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید، شعار امسال هفته پژوهش است که نشان می‌دهد جهت‌دهی پژوهش‌ها به سمت نیازهای بومی یکی از ملزومات توسعه است.

وی افزود: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان خراسان‌شمالی محل اتصال پژوهشگران با بخش‌های مختلف مانند صنعت است.

حسن پارسی‌پور؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی نیز، دانایی را محور توسعه دانست و گفت: دولت در شرایط کنونی به دنبال تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و رفع چالش‌ها در حوزه‌های مختلف با استفاده از پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های قانونی مناسبی در حوزه پژوهش وجود دارد، اظهار داشت: هیچ دستگاهی حق کاهش اعتبارات پژوهشی را ندارد و باید یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به امر پژوهش اختصاص یابد .

بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی نیز در این نمایشگاه با ارائه دستاوردهای خود از جمله اختراعات، طرح‌های پژوهشی، مقالات و کتب نخبگان و مستعدان‌برتر بومی جهت تببین جایگاه بنیاد در استان حضور داشت . در طول برگزاری نمایشگاه مخترعان و مستعدان‌برتر استان با حضور در غرفه بنیاد، با تسهیلات و حمایت‌های اعطایی آشنا شدند.

لازم به ذکر است، در بین دستگاه‌های اجرایی استان، غرفه بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی به عنوان غرفه برتر نمایشگاه از سوی هیئت‌داوران انتخاب شد .