عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در اجتماعی کردن سلامت دارند

مهندس ماریا خویش دوست در جمع اعضای سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دشتستان اظهار داشت: باید زمینه ایجاد مشارکت سمن‌ها در برنامه‌های مختلف حوزه سلامت بر اساس سطوح پیشگیری در نظام سلامت ایجاد کنیم و در این راستا باید با فراخوان نیروهای متخصص و دوره‌دیده حوزه بهداشت و درمان، سمن‌های سلامت در شهرستان تشکیل شود.
وی تصریح کرد: اجتماعی کردن سلامت یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است و در راستای تحقق این برنامه سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در اجتماعی کردن سلامت دارند.
مهندس خویش دوست بیان کرد: حق هر انسانی است که بدون تحمل رنج مالی خدمات بهداشتی لازم و باکیفیت را در هر زمان و هر مکانی که به آن‌ها نیاز دارد، دریافت کند در همین راستا نیز مشارکت در امر سلامت به عنوان اساس یک زندگی مولد تکلیفی است که بر دوش یکایک انسان‌ها گذاشته‌شده است.
وی با اشاره به ضرورت اجتماعی شدن سلامت اظهار داشت: مشارکت همگانی و بین‌بخشی دو مبحث مهم در راستای اجتماعی شدن سلامت و کاهش مشکلات سلامت مردم هستند و همه نهادها و سازمان‌ها نقش اساسی در ارتقای شاخص‌های سلامت دارند.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بیان اینکه مشکلات سلامت محور زیادی در جامعه وجود دارد، گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد علاوه بر چاره‌اندیشی و حل این مشکلات، موجب نهادینه شدن فرهنگ کار اجتماعی در جامعه خواهد شد و این خود از جمله مهم‌ترین دستاوردهای فعالیت این سازمان‌ها است.
وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های خوب سازمان‌های مردم نهاد و خیرین نیکوکار بتوانیم در فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح سلامت شهرستان دشتستان موفق باشیم افزود: فعالیت سمن‌ها باید داوطلبانه باشد.
مهندس خویش دوست بیان کرد: سمن‌ها نهادهای مردمی هستند که با فعالیت در حوزه‌های مختلف می‌توانند مانند پلی بین مردم و مسئولین باشند و مشکلات مردم به خصوص مشکلات حیطه بهداشت و درمان را به گوش مسئولین برسانند.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در شهرستان دشتستان ۱۰ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف وجود دارد که در راستای فرهنگ‌سازی اجتماعی فعالیت می‌کنند که دو سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت (سرطان و کلیه) در راستای تامین هزینه‌های دارو و آموزش به بیماران فعالیت‌های بسیار خوبی دارند.

انتهای پیام/ ۳۰۳۰ س.غ

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI