عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار کنگان: توسعه ورزش همگانی در دستور مسئولان کار قرار گیرد/ باید در حوزه سلامت رویکرد پیشگیرانه را مدنظر قرار دهیم

سید علی پاک‌نژاد در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان اظهار داشت: یکی از کارهای اساسی دولت تدبیر امید که باافتخار آن را انجام داده و در آن تحول ایجاد کرده است طرح تحول نظام سلامت است که در این حوزه اتفاقات خوبی افتاده است.
وی با بیان اینکه باید در حوزه سلامت رویکرد پیشگیرانه را مدنظر قرار دهیم تصریح کرد: باید بتوانیم شاخص‌های توسعه سلامت را در شهرستان کنگان بیش از پیش تقویت کنیم.
پاک‌نژاد با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در شهرستان کنگان سطح بهداشتی را بیشتر از گذشته ارتقاء دهیم اضافه کرد: یکی از بحث‌های پیشرفت در زمینه بهداشتی بحث بیمارستان است و باید به این مرکز مهم توجه بیشتری شود و در راستای رفع مشکلات و پیشرفت آن تلاش کرد.
فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه عرضه مواد غذایی باید به صورت بهداشتی باشد افزود: دکه‌های عرضه مواد غذایی باید در یک مکان ساماندهی شوند و مسئولین مرتبط باید برای ساماندهی این دکه‌ها اقدام کنند.
فرماندار با اشاره به بازارچه ماهی فروشی و اهمیت آن مطرح کرد: در بدو ورود به شهرستان به همراه شهردار از بازارچه بازدید کردم ولی با توجه به احداث اسکله تجاری درهمان محدوده داریم پیش‌بینی می‌شود که مکان این بازارچه جزء سایت جدید اسکله باشد و شهرداری باید نسبت به جا نمایی جدیدی برای بازارچه ماهی داشته باشد.
رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان یکی از شهرستان‌هایی است که در زمینه پزشکی جایگاه خوبی دارد و زیبنده نیست که پسماندهای عفونی به صورت غیربهداشتی دفع شود و باید تفکیک آن نظارت جدی شود.
پاک‌نژاد افزود: عرضه قلیان در سطح کشور بسیار زیاد شده و متاسفانه مصرف آن در بین قشر جوان و نوجوان در حال رشد است که این امر باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.
فرماندار شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مصرف و عرضه قلیان در سطح شهرستان کنگان مسئولان مربوطه ورود جدی داشته باشند و نیاز است سمن‌ها و حتی خانواده‌ها در این امر با سازمان‌های مربوط همکاری کنند.
دومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان با حضور فرماندار و معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگان و روسای سایر ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری کنگان برگزار شد.

انتهای پیام/م.س ۳۰۷۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI