عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کارگاه کنترل عفونت در واحد های دندانپزشکی شهرستان سامان برگزار گردید

وبدا؛‌ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: کارگاه کنترل عفونت در واحد های دندانپزشکی جهت دندانپزشکان و دستیاران آنها در نوزدهمین روز از آذرماه ۹۸، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان برگزار گردید.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ مرتضی خلیلی افزود: در کارگاه در خصوص لزوم رعایت موارد کنترل عفونت در واحد های دندانپزشکی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری هایی نظیر هپاتیت، ایدز و ... مباحثی شد.
به گفته وی، در ادامه ترکی مسئول واحد دهان و دندان شبکه ، در خصوص ضد عفونی و استریل نمودن وسایل و تجهیزات دندانپزشکی آموزش های لازم را ارائه نمود.
خلیلی گفت: در پایان نیز، نحوه کار عملی و رفع عیوب یونیت های دندانپزشکی توسط کارشناس مسئول فنی آموزش داده شد .
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان در ادامه به برگزاری جشن داوطلب سلامت در سامان در تاریخ مذکور اشاره داشت و افزود: جشن داوطلب سلامت با حضور معاون بهداشتی و کارشناسان در سالن اجتماعات شبکه، همراه با برنامه های متنوع (شعر ، مقاله ، موسیقی ) توسط داوطلبین سلامت برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این مراسم ضمن ارائه آموزش های لازم توسط دکتر جوادی پیرامون بیماری آنفلوآنزا در ادامه کارشناس ارشد مشاوره شبکه در مورد مهارت کنترل خشم آموزش های لازم را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.
به گفته خلیلی، در پایان جلسه نیز از مربی داوطلب سلامت و داوطلبین سلامت فعال قدردانی بعمل آمد.