عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری همایش صفر تا صد المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همایش صفر تاصد ویژه متقاضیان  شرکت در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به همت مرکزاستعدادهای درخشان معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا، در این همایش که باحضور جمعی از اعضای هیات علمی ، دانشجویان استعداد های درخشان،  اعضای بنیاد ملی نخبگان و  دانشجویان شرکت کننده در المپیادهای علمی یازدهم و دوازدهم علوم پزشکی کشور برپاشده بود، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اهداف برگزاری المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی را شناسایی و ترغیب دانشجویان با استعداد،هدفمند کردن فعالیت های علمی و فوق برنامه برای ایجاد روحیه با نشاط علمی، وتبادل اطلاعات در زمینه های علمی و فرهنگی در دانشگاه ها برشمرد.

دکترسرآبادانی ضمن تاکید بر اهمیت حضور و تلاش دانشجویان در المپیادهای علمی، آن را راهی برای کسب تجربه های جدید و پیشرفت در زمینه ی علمی و پژوهشی  دانسته و افزود در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم، دانشجویان و اساتید باید  راه های کسب علم و ارائه علم را با تلاش بیشتر  و نوآوری هموار کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشگی تهران و رئیس سابق این دانشگاه بعنوان سخنران مدعو در  این همایش ضمن اشاره به نوع نگرش انسانهایی که هدف و مسیر خود را در راه پیشروی به کمال انتخاب کرده اند، بیان داشت: انسانها به دو گروه تقسیم می شوند؛ انسانهایی که به طور غریزی در مسیر عادی زندگی خود حرکت کرده که این مسیر  بصورت معمول خوب ولی کافی نمی باشد، در کنار این افراد، دیگرانی هستند که ظرفیت خود را بیش از اهداف عادی می پندارند و با انتخاب مسیر درست، همت افزون و نوآوری فکری، سعی در ساختن آینده ای بهتر برای خود و دیگران دارند .

دکتر علی جعفریان، فوق تخصص پیوند کبد و عضو هیات علمی  دانشگاه علوم پزشکی تهران، با  تاکید بر نواوری و هدفمندی علمی، خطاب به دانشجویان هزاره سوم  تاکید کرد: پیشروی راه نرفته ای باشید که بهره وری برای خود و جامعه داشته باشد.

شایان ذکر است در این همایش از ۱۸ دانشجوی برگزیده و دارای مدال و اساتید حامی وهمراه این دانشجویان در یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در حیطه های کارآفرینی ، آموزش پزشکی ، استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت ، علوم پایه و مطالعات میان رشته  علوم انسانی و علوم پزشکی، تجلیل به عمل آمد .

همچنین روش و فرایند حضور متقاضیان شرکت در المپیاد علمی از صفرتاصد، توسط دانشجویان برگزیده و مدال آور در المپیادهای گذشته تشریح شد.

{jcomments on}