عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

پانزدهمین نشست علمی راهبردی دانشگاه در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار

پانزدهمین نشست علمی راهبردی با حضور رئیس دانشگاه در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پانزدهمین نشست علمی راهبردی با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، مدیران و روسای مراکز آموزشی درمانی مورخ ۲۳ آذرماه در بیمارستان امام سجاد (ع)شهریار برگزار گردید.
در ابتدا دکتر برزگر ضمن اشاره به پیگیری مباحث چهاردهمین نشست علمی راهبردی بیمارستان‌ها ، موضوعات تکلیف نشده را مطرح کرد.
در ادامه گزارشی از عملکرد بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار  با هدف  ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شد.
سپس دکتر براتی؛ مسئول اتاق فکر اقتصاد درمان به طرح بحث شناسایی چالش های بوراکراسی و بیان راهکارهای کاهش پرداخت.
دکتر براتی گفت: عدم تدوین صحیح فرآیندها، عدم بازنگری و عدم اطلاع رسانی صاحبان فرآیند یکی از چالش های اصلی بوراکراسی سنگین اداری می باشد.
همچنین دکتر توکلی؛ معاون درمان دانشگاه در خصوص وضعیت بیمارستانها با محوریت اعتباربخشی توضیح داد و فرآیند اجرایی چهارمین دوره اعتبار بخشی ملی را تشریح کرد.
دکتر توکلی با تاکید بر فرآیند خود ارزیابی در اعتبار بخشی بیان کرد: گیرندگان خدمات ، یکی از سنجه های مهم در ارزیابی به شمار می رود و ارائه خدمات به موقع، ایمن و اثربخش یکی از ماموریت های اصلی در فرآیند اعتبار بخشی است.
معاون درمان دانشگاه خاطر نشان کرد: مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان و حمایت از گیرندگان خدمات ، جزو استاندارد های اعتباربخشی محسوب می شود.
در پایان  دکتر کوهپایه زاده ضمن اشاره به اقدامات خوب نشست های راهبردی بیمارستانها  تصریح کرد: اعتباربخشی بیمارستانها باید جدی گرفته شود و به آن توجه گردد .
رئیس دانشگاه بیان داشت: بحث آموزش و یادآوری مباحث مدیریتی، موضوع مهمی است ، لذا مدیران و اعضای هیئت علمی باید در دوره توانمندسازی مدیران بیشتر مشارکت نمایند.
وی بر تحلیل مکاتبات اداری و تسهیل فرآیندها تاکید کرد.
دکتر کوهپایه زاده، استفاده از  Ipd های بیمارستانی ( پذیرش بیماران بین المللی و گردشگری سلامت) ،  توسعه هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان را یکی از راههای برون رفت از فشار اقتصادی دانست و ابراز کرد: باید  تمام تلاش خود را برای افزایش امیدواری و ارائه بهترین عملکرد در مسیر نظام سلامت بکار گرفت.
ایشان از زحمات همکاران حوزه درمان و بیمارستانها در ارائه خدمات و کنترل  بیماری آنفلوانزا قدردانی نمود  .همچنین از تلاش مدیر عامل بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار و تیم ایشان تقدیر کرد.
گفتنی است بعد از اتمام نشست،بازدیدی از بخشهای مختلف بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار (بستری ،اتاق عمل ،اطفال ،دیالیز ،جراحی، ICU ,ccu ,nicuو درمانگاه تخصصی و ...) صورت گرفت و رئیس دانشگاه از نزدیک ، روند ارائه خدمات را بررسی کرد .

تهیه خبر : رهنورد