عمومی | مجتمع آموزش عالی بم

مراسم روز درختکاری در مجتمع آموزش عالی






مراسم روز درختکاری با حضور رئیس مجتمع آقای دکتر نورالهی، رئیس محیط زیست شهرستان بم آقای مهندس عارف کیا، مدیر امور دانشجویی آقای دکترحمزه دهقانی، آقای مهندس نجفی پور عضو هیآت علمی گروه جهانگردی و دانشجویان به همت امور دانشجویی و دانشجویان جهانگردی مورخ 15 اسفند برگزار گردید.




به گزارش روابط عمومی مراسم با تلاوت آیات کلام الله مجید و سرود ملی آغاز و سپس آقای دکتر دهقانی مدیر امور دانشجویی ضمن گرامیداشت روز درختکاری و خیر مقدم به رئیس مجتمع اقای دکتر نورالهی و آقای مهندس عارف کیا رئیس محیط زیست شهرستان و همکارانشان از آقای نجفی پور و دانشجویان جهانگردی که در برگزاری این مراسم اهتمام ویژه ای داشتند تشکر کردند.





در ادامه آقای مهندس عارف کیا ضمن عرض سلام و تشکر با بیان اینکه سازمان محیط زیست سازمان حفاظتی و نظارتی است گفت؛ وظیفه سازمان، حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی است. در بخش طبیعی حفاظت از محیط طبیعی و زیستی و در بخش انسانی حفاظت از آب، خاک، گیاهان و جانوران می¬باشد.
رئیس محیط زیست با بیان اینکه همگان بم را شهری کویری از دور تصور می¬کنند در حالی که بم شهری است در جنوب شرقی استان کرمان که ارتفاع آن 1060متر از سطح دریا می¬باشد اما در ظلع جنوبی بم در فاصله کمتر از 40 کیلومتر از ارتفاع 1060 به ارتفاع 3460 متر نوک قله سنگ مس می رسد و این موضوع تنوع آب و هوایی وتنوع  زیستی و پوشش گیاهی را به دنبال دارد.
در ادامه آقای مهندس عارف کیا تصاویری از طبیعت، گیاهان، جانوران و پرندگان منطقه سنگ مس و همچنین فیلمهایی از جانوران و گیاهان و پرندگان به ویژه پوز پلنگ و خرس سیاه آسیایی، کل و بز، کبک و تیهو و پرندگان شکاری که درمنطقه زیست می کنند را به نمایش گذاشتند و از همه خواستند که در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوشا و پرتلاش باشیم و از گونه های منحصر به فرد منطقه محافظت نماییم.



در ادامه مراسم آقای دکتر نورالهی، آقای مهندس عارف کیا، مدیران و دانشجویان در محوطه مجتمع روبروی ساختمان خواجه نصیرالدین طوسی را نهال کاشتند و از نمایشگاه عکس که به همین مناسبت برگزار شده است بازدید کردند.