عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اعلام آمادگی دانشگاه از گسترش تعاملات علمی پژوهشی با کشور فرانسه



رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با رایزن علمی و فرهنگی سفارت فرانسه، در خصوص حفظ و توسعه ارتباطات و گذراندن دوره های علمی تعدادی از اساتید و محققین برجسته این دانشگاه در کشور فرانسه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر زالی روز سه شنبه ۱۹ آذر ماه، میزبان رایزن علمی و فرهنگی سفارت فرانسه، خانم میریام پوژو بود.
دکتر زالی در ابتدای جلسه، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، به طور خلاصه تاریخچه و جایگاه علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کشور، رتبه اول دانشگاه در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و پتانسیل های آن، جهت انجام همکاری های مشترک آموزشی، پژوهشی و درمانی را تشریح کرد.
رییس دانشگاه در ادامه، به ارتباطات بین المللی دانشگاه در حوزه ها ی مختلف، سوابق ارتباطات علمی پزشکی و پژوهشی فی مابین محققین ایرانی و فرانسوی و علاقمندی ایشان به حفظ و توسعه این ارتباطات و نیز گذراندن دوره های علمی تعدادی از اساتید و محققین برجسته این دانشگاه در کشور فرانسه اشاره و جهت ارتقا و توسعه تعاملات علمی، پژوهشی اعلام آمادگی کرد.
سپس دکتر شریف کاشانی مراتب تقدیر و تشکر دانشگاه را از همکاری مراکز علمی تحقیقاتی فرانسوی و نیز حمایت سفارت فرانسه جهت انجام دوره مشاهده گری اورژانس و هماتولوژی به منظور اعزام ۱۴ نفر از متخصصین کل کشور با همکاری معاونت بین الملل اعلام و جهت افزایش کمی و کیفی این همکاری ها در آینده اظهار امیداوری کرد.
در ادامه اهم برنامه های آتی اتاق همکاری های علمی، پزشکی و دانشگاهی ایران و فرانسه را به شرح اجرایی کردن دیپلم مشترک اورژانس در سال ۲۰۲۰ با همکاری دانشگاه رنه دکارت، برقراری ملاقات رئیس نیماد با اینسرم در اسفند ۱۳۹۸، برگزاری روز علوم پزشکی ایران و فرانسه در سال ۱۳۹۹ بیان کرد و ضمن اشاره به اینکه کشور درخصوص همکاری های علمی، پزشکی با کشور فرانسه به صورت کشوری و ملی، وظایف خود را با همکاری معاونت بین الملل وزارت بهداشت و درمان پیش می برد، بر علاقمندی این دانشگاه و سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور و وزارت متبوع به تدوین و برگزاری دوره های مشترک جدید فی مابین ایران و فرانسه تاکید کرد.
در ادامه جلسه، دکتر زرقی به معرفی اجمالی دانشکده ها و مراکز علمی دانشگاه پرداخت و توجه به پروژه های پژوهشی در سطح ملی را از اولویت های پژوهشی دانشگاه اعلام کرد.
سپس دکتر شادنیا، ضمن اشاره به بازدید سال گذشته خود از مراکز سیمولاتور فرانسه، تمایل و آمادگی دانشگاه جهت مذاکرات با طرف فرانسوی برای امکان سنجی احداث نخستین بیمارستان مجهز به سیمولاتور را اعلام کرد.
همچنین خانم پوژو، ضمن تشکر و قدردانی از دعوت رئیس دانشگاه، همکاری های صورت گرفته در زمینه بهداشت و علوم پزشکی را بسیار ارزشمند دانست و ضمن اشاره به دیدار با دکتر اسدی لاری، قائم مقام وزیر بهداشت به لزوم همکاری مشترک بر نقشه راه همکاری های علوم پزشکی و رایزن وزارت بهداشت در خاورمیانه تاکید کرد.
وی همچنین درخواست فرانسه مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق جهت گسترش همکاری های علمی پزشکی با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی ایران و فرانسه را بیان نمود.
در انتهای جلسه مقرر شد، کلیه پیشنهادات دانشگاه در قالب پروژه های علمی، پژوهشی، جابجایی اساتید و دانشجویان از طریق اتاق همکاری علمی ایران و فرانسه و در قالب پروپوزال های تحقق پذیر به اطلاع سفارت فرانسه برسد و به طور مشترک در مورد آنها تصمیم گیری شود.
این دیدار که نخستین دیدار رسمی دو مقام بود با هدف بحث و گفت وگو درخصوص پروژه های همکاری جاری و آتی ایران و فرانسه؛ با حضور دکتر شریف کاشانی معاون بین الملل دانشگاه، دکتر زرقی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، دکتر شادنیا معاون اجرایی معاونت آموزشی دانشگاه، دکتر حائری مشاور رئیس دانشگاه، دکتر حشمتی هماهنگ کننده روابط ایران و فرانسه، دکتر قناتی مسئول اتاق همکاری های ایران و فرانسه دانشگاه، دکتر حبیبی مشاور اتاق همکاری های ایران و فرانسه، دکتر مرتضوی مدیر توسعه روابط بین الملل دانشگاه و آقای ژان کریستوف بونته وابسته علمی سفارت فرانسه برگزار شد.
انتهای پیام/