عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری بیش از ۶۰ هزار کلاس درس آموزشی زایمان ایمن و سالم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خدمات مامایی در ۱۰۰ سال اخیر ارتقای سلامت مادران باردار و کودکان را در کشور به دنبال داشته و سرمایه گذاری در این راستا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش وب دا، دکتر شاپور بدیعی در همایش زنان و مامایی  با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه مامایی از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون خاطر نشان کرد: طی این مدت نرخ سزارین در بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ۱۲ درصد کاهش یافته و با هدف زایمان ایمن و سالم و طبیعی ۶۰ هزار کلاس درس آموزشی برگزار شده و بلوک های زایمانی استان  بهینه‌سازی شده  است.

وی افزود: به دنبال اقدامات انجام شده رضایتمندی از خدمات مامایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ۳۶ درصد به ۹۱ درصد افزایش یافته و روند کاهش مرگ و میر مادران باردار نیز از  ۲۷ به  ۱۵ مرگ در صد هزار تولد زنده کاهش یافته است.

مدیر  اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: اولین مدرسه مامایی کشور در سال ۱۲۹۸ در تهران تاسیس شد و از سابقه تاسیس این مدرسه در مشهد نیز ۷۰ سال می‌گذرد.

فرح فرخی افزود: تاسیس مدرسه مامایی با این قدمت در مشهد نشانگر نیاز جامعه به خدمات مامایی در راستای حفظ و سلامت مادران و نوزدان است.

وی ادامه داد: در این همایش که با حضور جامعه مامایی کشور در مشهد برپاست، آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه از طریق برپایی میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی ارائه می گردد.

فرخی تعداد ماماهای فعال در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی را چهار هزار نفر عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر آنان در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

همایش زنان و مامایی به مناسبت گرامیداشت صدمین سال فعالیت آکادمیک رشته مامایی در ایران طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر  به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

{jcomments on}