عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر: فعالیت بیش از سه هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی در شهرستان دیّر

مهندس احمد آخوندی در آیین افتتاحیه سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدرسه بنت‌الهدای شهر آبدان با تقدیر از همکاری مدیریت آموزش پرورش شهرستان دیّر و منطقه بردخون اظهار داشت: سفیران سلامت دانش‌آموزی نقش موثری در فرهنگ‌سازی و ارتقا سلامت جامعه دارند.
وی افزود: سفیر سلامت دانش‌آموزی به داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود و باهدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و تشویق به تحرک در تمام مدارس شهرستان دیّر اجرا می‌شود.
مهندس آخوندی با بیان اینکه مطابق این برنامه قرار است ۱۰ درصد دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت انتخاب شوند گفت: این آمار در شهرستان دیّر ۳۰ درصد است که بیش از سه هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شهرستان دیّر به عنوان سفیر سلامت ثبت‌نام و در کلاس‌های آموزشی شرکت و فعالیت دارند.
بهره‌مندی ۱۱هزار دانش‌آموز دیری از خدمات حوزه سلامت
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به خدمات حوزه سلامت در مدارس گفت: بیش از ۱۱هزار  دانش‌آموز در شهرستان دیر، تاکنون از خدمات حوزه سلامت بهره‌مند شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های مکمل یاری، پدیکلوزیس، دندان عاری از پوسیدگی، مدارس مروج سلامت، سنجش میزان ید ادرار دانش‌آموزان، وارنیش فلوراید، تغذیه، سفیر سلامت، بهداشت محیط از جمله طرح‌هایی است که با همکاری اداره آموزش و پرورش در مدارس شهرستان دیّر در حال اجرا است.
مهندس آخوندی با بیان اینکه ۵۷ مدرسه در سطح شهرستان دیر به عنوان مدارس حامی سلامت معرفی‌شده‌اند، گفت: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌های گوناگونی را برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته است تا بتواند به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت در کنار سایر نهادها به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر  خاطرنشان کرد: پیشگیری و خود مراقبتی زیربنای اصلی سلامت است و سفیران سلامت دانش‌آموزی با انتقال آموزش‌های بهداشتی به دوستان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها باعث فرهنگ‌سازی در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند.
انتهای پیام/ح.ن ۳۰۵۰