عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

"با پژوهش به عرصه می رویم"

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه  با هدف اجرای رسالت های پژوهش در مجامع دانشگاهی که حل مشکلات موجود در جامعه می باشد، به همراه دانشکده های مختلف به عرصه عملی این دانشکده ها رفته و با حضور اساتید هیات علمی دانشگاه و دانشجویان علاقه مند به بررسی و آشنایی با فضای اجرایی در راستای عملکرد دانشکده ای می پردازد.

بر اساس این رویکرد معاون تحقیقات و فناوری و اساتید دانشکده توانبخشی پنجم آذرماه، مهمان تیم تحقیقاتی سکته مغزی در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی بودند. هدف از این دیدار که در فضایی علمی برگزار شد مطرح شدن مشکلات تیم سکته مغزی در اجرای فرآیند درمان و توانبخشی بیماران سکته مغزی و ایجاد زمینه تحقیق و یافتن مسیر حل مشکلات توسط اساتید و صاحب نظران دانشکده توانبخشی بود.
پس از آن ویژه برنامه تبیین آسیب های اجتماعی مرتبط با آذرماه پژوهش، ۱۳ آذرماه، با همکاری دفتر هم اندیشی دانشگاه، در تالار اصفهان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی برگزار و در آن بخش های متعددی از جمله دستاوردهای پژوهشی اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حیطه آسیب ها اجتماعی معرفی شد.
در این نشست که فرمانده انتظامی استان اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، معاونین بهداشتی و تحقیقات و فناوری دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاهی حضور داشتند، پروپوزال پیشنهادی با عنوان «شناسایی و تحلیل آسیب های اجتماعی کلانشهر اصفهان و ارائه الگوی کاربردی مقابله با آن»، با انگیزه افزایش تعاملات و مشارکت بین بخشی ارائه گردید.
دانشکده بهداشت، ۱۴ آذرماه، عرصه بهداشتی خود را در مرکز بهداشت هرند با موضوع بیماری سالک، با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، اعضای هیات علمی دانشکده، دانشگاه صنعتی و برخی مسئولین استانی برگزار نمود. در این بازدید تشریح کاملی از بیماری، وسعت بروز و مشکلات موجود در حذف این بیماری توسط معاونت بهداشتی بیان و راهکارهای لازم توسط مسئولین ارایه گردید.
اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی و جمعی از مسئولین و دانشجویان، ۱۶ آذرماه، از شرکت داروسازی فارابی بازدید به عمل آوردند. در این بازدید علاقمندان با سیستم کارکردی این شرکت دارویی آشنا شده و در خصوص امکان حضور و افزایش ارتباط با صنعت دارویی به بحث و گفتگو پرداختند.
شایان ذکر است معاونت تحقیقات و فناوری تا پایان آذر ماه عرصه های دیگری از دانشکده ها را با حضور اساتید و دانشجویان مورد بررسی قرار خواهد داد که به شرح زیر می باشد:
چهارشنبه ۲۰/۹/۹۸: عرصه دانشکده مدیریت: بیمارستان امام موسی کاظم(ع) (۱۰ تا ۱۲)
پنج شنبه ۲۱/۹/۹۸: عرصه دانشکده پزشکی: کارخانه فرآورده های بدون گلوتن انجمن ایرانی سلیاک (۸ تا ۱۲)،
شنبه ۲۳/۹/۹۸: عرصه دانشکده داروسازی: داروخانه امام سجاد (۱۰:۳۰ تا ۱۲)، عرصه دانشکده پزشکی: بیمارستان خورشید (۸ تا ۱۰:۳۰)، عرصه دانشکده تغذیه مشاوره تخصصی رژیم درمانی و شیوه های نوین تغذیه سالم در راستای اصلاح سبک زندگی: دانشکده فناوری های نوین (۸ تا ۱۰) و دانشکده بهداشت (۱۰ تا ۱۲)
یکشنبه ۲۴/۹/۹۸: عرصه دانشکده پزشکی: بیمارستان چمران(۸ تا ۱۰:۳۰)، عرصه دانشکده تغذیه مشاوره تخصصی رژیم درمانی و شیوه های نوین تغذیه سالم در راستای اصلاح سبک زندگی: دانشکده پزشکی (۸ تا ۱۲)
دوشنبه ۲۵/۹/۹۸: عرصه دانشکده تغذیه مشاوره تخصصی رژیم درمانی و شیوه های نوین تغذیه سالم در راستای اصلاح سبک زندگی: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی (۸ تا ۱۰) و دانشکده توانبخشی (۱۰ تا ۱۲)، عرصه دانشکده پرستاری: مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)، ارائه بروندادهای پژوهشی دانشکده پرستاری (۱۰ تا ۱۲)
سه شنبه ۲۶/۹/۹۸: عرصه دانشکده تغذیه مشاوره تخصصی رژیم درمانی و شیوه های نوین تغذیه سالم در راستای اصلاح سبک زندگی: دانشکده دندانپزشکی (۸ تا ۱۰) و دانشکده پرستاری (۱۰ تا ۱۲)، ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشکده دندانپزشکی: دانشکده دندانپزشکی(۹ تا ۱۲)
چهارشنبه  ۲۷/۹/۹۸: ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشکده پزشکی: دانشکده پزشکی(۸ تا ۱۴)، عرصه دانشکده تغذیه مشاوره تخصصی رژیم درمانی و شیوه های نوین تغذیه سالم در راستای اصلاح سبک زندگی: دانشکده داروسازی (۸ تا ۱۰)
جهت کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های آذرماه پژوهش ۹۸ به لینک زیر مراجعه نمایید http://res.mui.ac.ir: