عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تعریف موقوفات جدید با محوریت حمایت از بخش‌های علم و فناوری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دبیرخانه وقف علمی در راستای استفاده از منابع خیّرین و واقفین در حوزه علم و فناوری و پیشبرد اهداف و چشم­انداز نظام نخبگانی و همچنین نقش وقف علمی در توسعه پایدار جامعه در شهرکرد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری بر ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری تاکید کرد و گفت: تعریف موقوفات جدید با محوریت حمایت از بخش‌های علم و فناوری می‌تواند حرکت رو به جلو را برای توسعه پایدار استان به همراه آورد.

وی افزود: همکاری‌های دو جانبه بنیاد نخبگان استان و اداره‌کل اوقاف و دستگاه‌های علمی و پژوهشی استان، در ترویج و اشاعه فرهنگ وقف در حوزه علم و فناوری، تقویت زیرساخت‌های توسعه فناوری و حمایت از مستعدان و ایده‌پردازان، نقش بسزایی دارد.

بنیادیان ادامه داد: صدا‌وسیما، آموزش‌و‌پرورش، دانشگاه‌ها، ائمه جمعه و واعظان نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌‎سازی در این حوزه دارند.

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: تخصیص موقوفات به مراکز علم و فناوری و جامعه نخبگانی منجر به تقویت اکوسیستم کارآفرینی و ثمردهی ایده‌های نوآورانه خواهد شد.

شهرام اسدی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان نیز در این  جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص موقوفات استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: متاسفانه نقش دانشگاه در حوزه وقف علمی بسیار کم است درحالیکه ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری در جامعه اثرات مثبتی در توسعه پایدار و نخبه‌پروری دارد.

وی در پایان بر ضرورت وقف بر اساس نیاز واقعی کشور اشاره داشت و بیان کرد: بهتر است این مهم به صورت مردم نهاد اداره شود زیرا تجربه ثابت کرده است که اداره این امور بر به صورت مردم‌نهاد، ثمرات بیشتری را در پی دارد.