عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری همایش بهداشت بلوغ دختران با حضور مدیران، مربیان و رابطین بهداشت مدارس آموزش‌وپرورش اسلامشهر و چهاردانگه

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این همایش که با همکاری واحدهای سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، سلامت روانی اجتماعی، مبارزه با بیماری‌ها و آموزش سلامت با حضور مدیران، مربیان و رابطین بهداشت دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول دخترانه مدارس آموزش‌وپرورش اسلامشهر و چهاردانگه  سه‌شنبه ۱۹ آذر ۹۸ در سالن آمفی‌تئاتر شبکه برگزار شد ساناز پیرایرانی، کارشناس واحد سلامت روان در خصوص دوران بلوغ و ضرورت توجه به دختران و پسران در این مرحله سنی صحبت کرد و گفت: دوران نوجوانی زمان اکتساب خصوصیات عاطفی هیجانی بزرگ‌سالی، زمان کسب هویت فردی و اجتماعی و... می‌باشد. دوره اول نوجوانی که هم‌زمان با سال‌های دوره‌ی متوسطه اول در مدارس است معمولاً دشوارترین زمان برای نوجوان خواهد بود. هیجانات و عواطف در این دوره اغلب شدید و تغییر حالت‌ها زیاد و سریع می‌باشد.
وی در ادامه افزود: نوجوان ممکن است درباره‌ی ظاهر خود، طبیعی بودنش، امور مدرسه و درس خود نگران باشد، علاوه بر آن در موردپذیرش و یا عدم پذیرش در گروه همسال خود احساس نگرانی کند و یا اینکه به دلیل گرایش‌های مذهبی نسبت به آنچه که در خلوت انجام داده است احساس گناه کند.
پیرایرانی بر لزوم و ضرورت آگاهی‌رسانی والدین، اولیا مدرسه در خصوص این دوران بسیار تاکید کرد.
در بخش دوم در راستای برنامه‌های هفته جهانی ایدز؛ عبدالله حسنی، کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌ها به‌صورت کلی نکاتی در رابطه با بیماری ایدز، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و ضرورت ارتقاء سطح دانش و آگاهی نوجوانان و جوانان در این خصوص بیان کرد.
مهندس کامران خزائی، کارشناس واحد غذا و داروی شبکه  در خصوص قاچاق و تقلب مواد آرایش بهداشتی گفت: برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا اقدامی نوین در راستای مبارزه با قاچاق و تقلب است که با بکارگیری توانمندی های عرصه فناوری اطلاعات توانسته گام موثری در ارتقاء سلامت  جامعه بردارد. این طرح زیر نظر سازمان غذا و دارو صرفا برای محصولات وارداتی با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم، شناسایی کالای غیرمجاز از کالای مورد تایید و حمایت از کار وسرمایه ایرانی و تولید کنندگان داخلی ابتدا کار خود را با اقلام دارویی و مکمل ها آغاز کرده و پس از اجرای موفقیت آمیز طرح کلیه کالاهای وارداتی حوزه سلامت از جمله مواد و کلیه فرآورده های آرایشی، بهداشتی به لیست محصولات مشمول طرح اضافه شده است.
وی بسیار تاکید کرد در توصیه های لازم در این مورد هم مورد توجه قرار گیرد.
در پایان جلسه زینب ایمانی، کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه در خصوص ضرورت اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموزی نکاتی مطرح کرد و افزود: این برنامه بر پایه رویکرد آموزش همسانان است که یک برنامه منسجم به‌منظور ایجاد یک شبکه همسان موثر برای تشویق دانش آموزان در جهت ارتقای سلامت آنهاست و  این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می‌کند که آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط زیست با استفاده از ارزش‌های تعاملی و مشارکتی)بحث گروهی، کارگاه آموزشی، پانل، ایفای نقش و ... (راکسب و آن را به سایر همسانان منتقل کنند.
خبر: زینب ایمانی
عکس: یونس بیاتی