عمومی | دانشگاه فرهنگیان

تغییر رویکرد آموزش از آموزش های مستقیم به تجربیات یادگیری لازم و ضروری است

مدیر بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان، تغییر رویکرد آموزش از آموزش های مستقیم به تجربیات یادگیری را لازم و ضروری خواند.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، مقاره زاده، در سومین کارگاه آموزش ارزیابی کیفیت در محل سالن اجتماعات کوثر اردوگاه شهید باهنر تهران، در جمع کارشناسان نظارت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، آموزش منابع انسانی را از وظایف مهم مدیریت بالندگی دانشگاه فرهنگیان دانست و با اشاره به طول عمر آموزش به قدمت تاریخ حیات بشر و عمر انسان تصریح کرد: آموزش های مداوم دستیابی ما را به معارف، تمدن و فرهنگ تسهیل می کند.

مدیر بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان، از آموزش به عنوان مهم ترین و آسان ترین ابزار به منظور رسیدن به بالندگی و توسعه یاد کرد و افزود: توسعه فردی، اجتماعی و سازمانی محقق نخواهد شد مگر به واسطه آموزش، چرا که آموزش کلید توسعه است.

وی، در ادامه از آموزش های سازمانی سخن گفت و تاکید کرد: تشخیص نارسایی های سیستم در راستای تلاش به منظور بهبود و اثربخش نمودن فرد و سیستم لازم و ضروری است.

مقاره زاده، هماهنگ بودن آموزش با نیازهای معنوی، مادی و روحی، همچنین توجه به آینده کاری کارکنان در سیستم را الزامی خواند و افزود: پرداختن به آموزش به شیوه سنتی منجر به تحول نخواهد شد. چرا که یکی از مهم ترین ویژگی های عصر حاضر، شتاب فزاینده تحولات علمی، تکنولوژیکی و اجتماعی در آن است .

مدیر بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان، تغییر جهت پارادایم آموزش از آموزش های مستقیم و کلاسی به تجربیات یادگیری را اولویت دار اعلام و خاطر نشان کرد: درک بهتر از اهداف راهبردی، به روز شدن توانایی، افزایش تفکر خلاق، تحول مثبت در محیط کار، حس تعلق سازمانی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آینده از اهداف مهم مدیریت بالندگی دانشگاه فرهنگیان است.

وی، همچنین توجه به آموزش های مجازی، برگزاری آزمون های آنلاین در سامانه ایده دانشگاه فرهنگیان و دوره های خودخوان را از دیگر اهداف مهم مدیریت بالندگی ذکر کرد.

مقاره زاده، آموزش کارمند حین کار را لازم دانست و تصریح کرد: امروزه آموزش های سازمانی در مدل ۷۰:۲۰:۱۰ مورد دقت و توجه است.

مدیر بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان، در پایان توجه به آموزش جامع سازمانی را از اهم فعالیت ها برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و دوره های آموزش تخصصی باید در راس فعالیت های آموزشی قرار گیرد.