عمومی | دانشگاه فرهنگیان

پایش و ارزیابی برنامه ها در راستای سیاست های کلی دانشگاه فرهنگیان الزامی است

مدیر کل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، بر پایش و ارزیابی برنامه های دانشگاه در راستای سیاست های کلی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، ابراهیمی در سومین کارگروه آموزشی ارزیابی کیفیت در محل سالن اجتماعات کوثر اردوگاه شهید باهنر تهران، در جمع کارشناسان نظارت و ارزیابی سراسر کشور بهره‌گیری از فناوری‌ های نوین آموزشی و تربیتی در راستای انجام ماموریت‌ها را مبتنی بر معیارهای نظام اسلامی دانست و گفت: آموزش، پژوهش، تولید و ترویج علم نافع مورد نیاز آموزش و پرورش از جمله اهم ماموریت های دانشگاه فرهنگیان است.

ابراهیمی، آموزش و شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی تربیت ‌محور، زمینه‌سازی به منظور شکوفایی فطرت، استعدادها و شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی، ایرانی، انقلابی دانشجو معلمان را از دیگر فعالیت های مهم این دانشگاه برشمرد.

وی، برنامه ریزی دقیق و دور اندیشانه را به عنوان مهم ترین فعالیت های هسته مرکزی نظارت و ارزیابی معرفی و اظهار داشت: نظم و آرامش، برنامه ریزی و دقت و سرعت عمل و زمان شناسی از جمله اضلاع اصلی مثلث طلایی موفقیت به شمار می رود.

این مقام مسئول، اراده قوی داشتن را عامل اصلی دگرگونی جهان دانست و ادامه داد: کیفیت نیازمند علم نافع و به روز، عشق به آرمان و کار و همت عالی است.

ابراهیمی، سازمان موفق را نیازمند قلب تپنده و مغز بالنده توام با دیدبان تیزبین دانست و تصریح کرد: قطار نظارت، در حال حرکت است، این قطار باید تعمیر و به روز رسانی شود.

وی، پایبندی به ارزش ها، معنویت و ارتقاء آگاهی حرفه ای برای انجام موفق مسئولیت های سازمانی و اجتماعی را لازم و ضروری خواند و گفت: پایش و ارزیابی در راستای سیاست های کلی دانشگاه فرهنگیان، زمینه سازی آگاهانه در راستای خلق فرصت های بهبود، کاربست توان حرفه ای به منظور ارتقاء دانشگاه، حفظ شئون نظارتی برای توسعه آوازه و شهرت سازمانی، همچنین ارائه خدمات درست، صادقانه، شفاف و متناسب با اهداف و انتظارات دانشگاه، الزامی است.

مدیر کل نظارت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: تضمین کیفیت دانشگاه در تناسب با نیازها و شرایط محیطی و توسعه ای، نیازمند تدوین برنامه برای راهبری، سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت و ارزیابی است.

ابراهیمی، در ادامه بر طراحی مطلوب محوطه دانشگاه و توجه به زیبا سازی آن برای ارتقای کیفیت اوقات فراغت، تلاش به منظور تشکیل یا فعال سازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه در استان ها، ترویج و تعمیق ارزش های دینی، اخلاقی و انقلابی، گسترش فضای اعتماد، امید، نشاط و پویایی، مشارکت اعضاء دانشگاه در جلسات اتاق فکر استانی و بهره مندی از ظرفیت ها برای برقراری ارتباط میان بخش های فرهنگی و اجتماعی محیط دانشگاه تاکید کرد.

مدیر کل نظارت و مشاور رئیس دانشگاه، در پایان بهبود کیفیت خدمات قابل عرضه به دانشجویان، توسعه انجمن های تخصصی و کانون ها  و حمایت مادی و معنوی از آن ها، تقویت سرمایه های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، اجتناب از برخوردهای انظباطی با رویکردهای سیاسی و امنیتی، پذیرش و تحمل روحیه نقد و پرسشگری دانشجو و تقویت اخلاق حرفه ای را لازم و ضروری خواند.