عمومی | دانشگاه شیراز

برگزاری مدرسه نوکا در دانشگاه شیراز

سومین دوره های خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با عنوان ''مدرسه نوکا '' در دانشگاه شیرازآغاز به کار کرد.
دکتر محمدمهدی عارفی، رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز با اعلام این خبر گفت: نوکا، دوره ای تجربی-آموزشی است که با هدف ارتقای آگاهی، دانش و مهارت علاقه مندان به فعالیت در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشوراجرا می شود.
وی افزود :این مجموعه قصد دارد با توجه به خلاء نیروی انسانی توانمند در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی ؛ به آموزش و ارتقای مهارت متقاضیان بپردازد تا افراد بتوانند در مجموعه هایی مانند شتابدهنده ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و ... مشغول به کار شوند و تا حدودی خلاء موجود را برطرف نمایند.
رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز بیان کرد : سومین دوره های خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در قالب ۶۴ ساعت و در سه بسته آموزشی ارائه خواهد شد.
خلاقیت و ایده پردازی ، تفکر و اندیشه ورزی ، انضباط شخصی ، مدیریت زمان ، ارتباط موثر ، جرات ورزی، تکنیک های خلاقیت، مبانی ایده پردازی میان و بین رشته ای ، آشنایی با اصول طراحی اتاق فکر ، حل مساله و تصمیم گیری، آشنایی با کارگروهی وکارتیمی ، آشنایی با ارزیابی و مستند سازی ایده، تفکر طراحی، چرا و چگونگی کسب و کارهای نوپا، استارت آپ ها و شتابدهده ها، آشنایی با انواع نوآوری ، آشنایی با اصول کسب و کار، آشنایی با بازاریابی و فروش و.... از مهمترین مباحثی است که در سومین ''مدرسه نوکا '' ارائه می گردد.
سومین دوره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی ''مدرسه نوکا '' با همکاری مشترک دانشگاه شیراز و بنیاد نخبگان استان فارس اجرا می شود و در پایان به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره ارائه خواهد شد.