عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

خود مراقبتی سازمانی باعث ارتقا سلامت کارکنان و بهره‌وری در سازمان‌ها می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ زهرا شبانی افزود: با توجه به گذر بیماری‌ها از واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیر و تاثیر سبک زندگی سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، نقش مردم و سازمان‌ها در مراقبت از سلامتی خود و جامعه تاثیر بسزایی داشته که در همین راستا برنامه ملی خود مراقبتی سازمانی ازجمله برنامه‌های ملی طرح تحول نظام سلامت باهدف افزایش سطح سواد سلامتی جامعه در حال انجام است.
وی خود مراقبتی را دارای سه حیطه فردی، سازمانی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: خود مراقبتی سازمانی فرایندی انتخابی، مشارکتی و فعال برای ارتقا سلامت یک سازمان است که از مهم‌ترین اهداف آن ایجاد محیط کار سالم در سازمان‌ها است و با تشکیل شورای ارتقا سلامت و سپس تدوین برنامه عملیاتی مشارکتی برای پیشبرد سلامت کارکنان آن سازمان تدوین می‌شود.
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت چغادک توضیح داد: اگر شرایط لازم برای پرداختن به موضوع سلامتی و خود مراقبتی در محیط کار فراهم شود می‌توان رفتارها و عادت‌های اشتباه فردی که منجر به بروز بیماری‌های غیر واگیر می‌شود را کاهش داده و کارکنان می‌توانند با داشتن سلامت جسم و کاهش استرس‌های شغلی نشاط و شادابی بیشتری داشته، به نحو مطلوب‌تری فعالیت کرده و درنهایت باعث افزایش بهره‌وری سازمانی می‌شود.
شبانی عنوان داشت: به همین منظور خود مراقبتی سازمانی در کمیته امداد امام خمینی (ره)شهر چغادک تشکیل و مشکلاتی که کارمندان این سازمان بیشتر با آن درگیر بودند شناسایی و برنامه عملیاتی تدوین گردید.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI