عمومی | دانشگاه صنعتی شیراز

انجمن مهندسی دریایی ایران، انجمن علمی برتر حوزه فنی مهندسی در سال 93

انجمن مهندسی دریایی ایران در سال جاری به عنوان انجمن علمی برتر حوزه فنی مهندسی انتخاب و از طرف ریاست محترم جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت. این انجمن در سال ۱۳۷۷ تشکیل گردید و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ عضو حقوقی دارد. پژوهشکده سامانه­ های دریایی دانشگاه صنعتی شیراز نیز از ابتدای سال ۱۳۹۰ موافقت اصولی خود را از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب نمود از زمان تأسیس یکی از اعضاء حقوقی انجمن مهندسی دریایی بوده و ضمن همکاری نزدیک انجمن در برخی از کمیته ­­های تخصصی آن نیز عضویت داشته و در جلسات آن شرکت نموده است.

پژوهشکده سامانه­ های دریایی دانشگاه صنعتی شیراز اولین پژوهشکده دانشگاه می­باشد که به پشتوانه اعضای هیأت علمی خود همکاری­های متعدد علمی پژوهشی را با صنایع مختلف در کارنامه چند ساله خود دارد.

کشور ایران با دارا بودن بیش از ۵ هزار کیلومتر مرز آبی (با احتساب جزایر خود) پتانسیل بالایی را برای بهره گیری از دریا دارد که در گذشته از آن غفلت شده است و طی چند سال اخیر توجه به دریا و صنایع مرتبط آن و گسترش فعالیت­های دریایی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و چشم انداز روشنی در حوزه فعالیت­های دریایی در ایران مشاهده می­شود.