عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نخبگان باید در همه ابعاد جامعه منشاء اثر باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای ارتباط بیشتر اجتماع نخبگانی با مسئولان استان و بهره‌مندی بیشتر از قابلیت‌های موجود در جامعه نخبگانی، نشست هم‌اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان اصفهان با استاندار برگزار شد.

در این نشست، عباس رضایی؛ استاندار اصفهان با بیان‌اینکه نخبه بودن یک موهبت الهی، والا و با ارزش است، خاطرنشان کرد: استعداد‌برتر را می‌توان یک سرمایه بی‌بدیل انسانی برشمرد که البته مسئولیت‌هایی را نیز برای فرد ایجاد می‌کند .

وی با بیان اینکه گسترش و بهبود علم، فناوری، هنر، ادبیات، مدیریت و فرهنگ می‌تواند با مشارکت هرچه بیشتر نخبگان و مستعدان‌برتر میسر شود، گفت: این افراد باید در همه ابعاد جامعه منشاء اثر باشند و توانایی‌های خود را برای پیشرفت کشور ارائه کنند .

رضایی با اشاره به ضرورت هرچه بیشتر همکاری مدیران و مسئولان استانی با نخبگان بومی، افزود: دسترسی نخبگان به اطلاعات و آمار یکی از نیازهای اساسی این گروه برای اثرگذاری مثبت و ارائه پیشنهادات کارشناسی‌شده آنان در راستای توسعه است.

استاندار اصفهان در پایان وجود منطقه ویژه علمی و فناوری در اصفهان را نکته‌ای مثبت برای تسریع حرکت نخبگانی برشمرد و ادامه داد: وجود مجموعه‌های دانش‌بنیان متعدد در استان از مزایای این خطه در حوزه نخبگانی محسوب می‌شود .