عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مشهد دومین قطب تولید تجهیزات پزشکی در کشور

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی به منظور معرفی جدیدترین تولیدات و دستاوردهای حوزه تجهیزات پزشکی به جامعه متخصصین طی روزهای ۱۹ الی ۲۲ آذر ماه در مشهد بر پا می شود.

به گزارش وب دا، مدیر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری اظهار کرد: تولید تجهیزات پزشکی در مشهد رونق خوبی دارد به نحوی که می توان از آن به عنوان دومین قطب تولید تجهیزات پزشکی در کشور یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۵۰ درصد ایمپلنت تولیدی در کشور در مشهد ساخته می شود و نزدیک به ۳۵۰ واحد عرضه تجهیزات پزشکی در مشهد فعال است، ادامه داد: تجهیزات پزشکی یکی از گران ترین محصولات درمانی است بنابراین در سالهای اخیر تلاش شده تا از محصولات داخلی حمایت بیشتری شود.

حضور ۵ هزار شرکت دارای تجهیزات پزشکی در کشور

دکتر جوان با بیان اینکه در کل کشور ۲ هزار شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و ۵ هزار شرکت دارای تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند، ادامه داد: ایران به ۵۵ کشورجهان تجهیزات پزشکی صادر می کند از همین رو به منظور معرفی این شرکت ها به جامعه پزشکی شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی برپا می شود.

وی ابراز کرد: برای حضور پررنگ تر شرکت های دانش بنیان غرفه رایگان در اختیار این شرکت ها قرار گرفته است .

مدیر تامین و نگه داشت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط تجهیزات پزشکی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به خدماتی که ارائه می کند در وضعیت مطلوبی است،ادامه داد: به دلیل استفاده حداکثری از تجهیزات پزشکی ، تجهیزات فرسوده می شوند که با کمک هیات امنای ارزی جایگزینی برای تجهیزات فرسوده در نظر گرفته می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر ساله مراکز جدیدی تحت پوشش دانشگاه راه اندازی میشوند ، نیاز به تجهیزات پزشکی برای برآورده کردن نیاز مجموعه جدید نیز احساس می شود.

دکتر جوان گفت: ساماندهی مهندسی معکوس و اینکه بتوان تجهیزات فرسوده را تعمیر و به چرخه فعالیت وارد کرد در دستور کار است.

از ابتدای دی ماه کلیه تجهیزات پزشکی برچسب اصالت دریافت می کنند

دکتر شوشتری مدیر نظارت و ارزیابی بر ملزومات مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست  با تاکید براینکه تمام مراکز درمانی می توانند کمبودهای حوزه تجهیزات پزشکی را در سایت http://imed.ir/ مورد تایید وزارت بهداشت مشاهده کنند، اظهار کرد: ۴۰۰ شرکت توزیع کننده تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می کنند اما مراکز درمانی ، بیمارستانها، کلینیک و دی کلینیک ها برای اطمینان از محصولات معتبر می توانند به برچسب اصالت محصول توجه کنند و برچسب اصالت نیز در سامانه تی تک باید ثبت شده باشدکه این اتفاق از یکم دی ماه برای کلیه تجهیزات پزشکی رخ می دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷ دهه در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی زحمات زیادی کشیده است ، گفت: پژوهش های بسیاری در پژوهشکده بوعلی و مرکز رشد در حوزه ساخت وتولید تجهیزات پزشکی انجام شده است که مهم ترین آنها تولید مواد مصرفی بیمارستانی بود که زیست تجزیه پذیر هستند.

دکتر حمید رضا رحیمی ادامه داد: در پژوهشکده بوعلی در حال حاضر تلاش هایی برای بازسازی تجهیزات پزشکی انجام می شود تا بتوان از این تجهیزات دوباره در روند درمان بیماران استفاده کرد.

جواد مجبی، مدیر نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی ۱۹تا ۲۲ اذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه در سالن عطار در مساحتی حدود ۲۵۰۰ متر مربع همزمان با هفته پژوهش و با حضور ۵۳ شرکت تولید کننده و عرضه کننده تجهیزات پزشکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه اختصاص به تجهیزات پزشکی دارد، بیان کرد: اینکه بتوانیم فضای بیشتری را در اختیار نمایشگاه قرار دهیم مقدور نبوده اما آسیب شناسی از رویداد و نظر سنجی توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود.

محبی با اشاره به اینکه ساعت بازدید ۱۰ صبح تا شش بعد از ظهر در نظر گرفته شده است تا جامعه پزشکی بتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند، عنوان کرد: اطلاع رسانی برای برگزاری نمایشگاه به استان های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی انجام شده است تا تمام متخصصین از برگزاری این نمایشگاه اطلاع یابند.

مدیر نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه از استان های خراسان رضوی ۲۵ شرکت تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه حضور دارند که ۲ شرکت آن دانش بنیان است، بیان کرد:  در این نمایشگاه شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی از استانهای خراسان رضوی، فارس، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: یک هیات ۷ نفره از شرکت های معتبر افغانستان به همراه رئیس سازمان بهداری شهر هرات از این نمایشگاه بازدید می کنند.

{jcomments on}