عمومی | دانشگاه فرهنگیان

درخواست های صریح دانشجو معلمان پردیس های خراسان شمالی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی:

مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور دکتر حبیب صفرزاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان ، سرپرست و معاونین پردیس امام محمد باقر(ع) و مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان، مسئول حراست پردیس ها و جمعی از همکاران مسئول در سالن آمفی تئاتر در روز ۱۶ آذر از ساعت ۲۰ لغایت ۲۳:۳۰ برگزار شد.

در این مراسم مسئولین ضمن تبریک و گرامیداشت روز دانشجو و تاکید بر کرامت دانشجویان نسبت به پیگیری مطالبات دانشجویان و..، دانشجو معلمانی نیز به نمایندگی از میان تشکل ها و کانون های دانشجویی به بیان   دغدغه ها و مطالبات خود پیرامون  مشکلات پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان و نظام تعلیم و تربیت پرداختند.

در این مراسم دانشجو معلم سید محمدحسین صامتی دبیر شورا صنفی به عنوان نخستین دانشجومعلم، با اشاره به اهمیت حضور و نقش دانشجویان در بررسی مسائل و مشکلات، بر اهمیت دانشگاه و دانشگاهیان در رشد و توسعه کشور تاکید کرد.

وی در صحبت خود با تاکید بر لزوم اهمیت افزایش ارتباط میان مسئولین دانشگاه فرهنگیان با دانشجویان و همچنین با اداره کل آموزش و پرورش، جهت رفع موانع ادامه تحصیل در مقطع بالاتر به عنوان دغدغه اصلی دانشجویان اشاره کرد.

در ادامه دانشجو معلم لطفی ، دانشگاه فرهنگیان را دارای پتانسیل بالا در جذب بهترین رتبه های کنکور در جهت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش برشمرد و گلایه های خود را در خصوص کسر حقوق دانشجو معلمان، کمبود فضا خوابگاهی،اختصاص اتاق مطالعه ویژه برای هر بلوک خوابگاهی اشاره کرد.

دانشجوی معلم سید امین حسینی دبیر کانون های مذهبی نیز با اشاره به مشکلات نظام آموزشی از جمله عدم تناسب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان با تعداد دانشجویان، کمبود استاد و هیات علمی و مشکلات حوزه کارورزی پرداخت.

در پایان هر یک از مسئولین پردیس به سئوالات مطروحه حوزه خود پاسخ گفتند و دکتر صفرزاده در جمع بندی نهایی سئوالات دانشجویان را پاسخ داده و آنان را به حلم و صبوری و تهذیب نفس در ایام تحصیل توصیه نمودند و نسبت به رسیدگی فوری بعضی از مشکلات موجود دستورات آنی را صادر فرمودند. دکتر صفرزاده درباره اصرار دانشجویان مبنی بر برگزاری جلسه مشترک جشن با پردیس خواهران به مناسبت روز دانشجو تصمیم گیری را به شورای مدیریت پردیس های استان واگذار و بعد از رای گیری در همان جلسه اجازه برگزاری مراسم مشترک جشن ۱۶ آذر روز دانشجو را با لحاظ نمودن شرایط خاص پذیرفتند. جلسه با انبساط خاطر دانشجویان و رضایت همگی و پذیرایی به پایان رسید و مقرر گردید روز ۱۸ آذر این جشن در پردیس برادران وبا سخنرانی مدیکر اموزش و پرورش خراسان شمالی دکتر سعیدی با اجرای برنامه فرهنگی و شاد به فرجام خوش برسد.

لازم به توضیح است تمامی برنامه های این روز توسط شورای صنفی دانشجویان پردیس های  استان تدارک خواهد شد.