عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پنجمین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ در این نشست، دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بهبود فرایند زنجیره تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی را جهت کاهش زمان بستری و انتظار بیماران و ارتقای سلامت مردم، امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نظارت مدیران بر کیفیت و کمیت ارایه خدمات و فرایند های اجرایی و اولویت بندی آن ها می تواند منجر به تامین، حفظ و سلامت جامعه شود.

وی، مدیریت نظارت بر عملکرد خرید دارو و تجهیزات دربیمارستان ها و نظارت صحیح بر نسخه ها در تمام داروخانه ها را مورد تاکید قرار داد.

دکتر سالاری  با بیان اینکه در بحث تجهیزات بیمارستانی و تهیه دارو باید نظارت ها جدی تر صورت گیرد، خاطر نشان کرد:  تمام داروخانه ها باید  مسوول فنی داشته باشند و در توزیع دارو از نیرو های با تجربه استفاده شود. نظارت بر نحوه خدمات رسانی نیز برعهده ماست .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تشکیل  کمیته نظارت بر کیفیت نسخه نویسی پزشکان با همکاری معاونت دارو و غذا و معاونت درمان را خواستار شد.

دکترفردین مهرابیان- معاون بهداشتی دانشگاه نیز  با اشاره به این که ۱۶۴ داروخانه خصوصی طرف قرارداد داریم،  افزود: این داروخانه ها  ماهانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان نسخه پرداخت می کنند.

وی در مورد آخرین آمار مبتلایان به آنفولانزا در گیلان گفت: تا کنون ۲۴۰۹ بیمار سرپایی با علائم شبه آنفلوانزا  و ۸۰۵ بیمار بستری مبتلا به شبه آنفلوانزا گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در خصوص تامین داروها مشکلی در استان وجود ندارد، گفت:  درحال حاضر تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی کاهش یافته است .

این جلسه با حضور رییس و معاونان دانشگاه، روسای مراکز آموزشی درمانی و نمایندگان سازمان های بیمه گر استان گیلان، در سالن اجلاس دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد و پیرامون تامین دارو و تجهیزات حوزه غذا دارو بحث و تبادل نظر شد. /ب