عمومی | دانشگاه فرهنگیان

اولین تریبون آزاد دانشجویی در پردیس امام جعفر صادق(ع) دانشگاه فرهنگیان استان ایلام برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان ایلام؛ به مناسبت روز دانشجو در راستای درخواست دانشجویان و با همت بسیج دانشجویی، اولین تریبون آزاد دانشجویی در روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ در پردیس امام جعفر صادق(ع) با موضوع مطالبات صنفی- آموزشی و با حضور سرپرست مدیریت امور پردیس های استانی، سرپرست پردیس امام جعفر صادق(ع)، معاونین، کارکنان و دانشجومعلمان برگزار گردید.

در آغاز تریبون آزاد، معاون گفتمان­ سازی و مطالبه­ گری بسیج دانشجویی پردیس امام جعفر صادق(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد فضای گفتمانی، از همکاری مسئولین دانشگاه جهت برپایی تریبون آزاد تشکر و قدردانی کرد. سپس دانشجویان و نمایندگان کانون­ ها و گروه های مختلف دانشجویی به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف دانشجویی پرداختند و مواردی از جمله ایجاد فضای استاندارد آموزشی و تجهیز آزمایشگاه، فراهم کردن سرانه فضا و امکانات ورزشی متناسب با تعداد دانشجویان، حمایت از تشکل های دانشجویی با سلایق مختلف، برگزاری کرسی­های آزاداندیشی با هدف افزایش بینش ساسی دانشجومعلمان با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارج نهادن و همکاری با دانشجویان فعال فرهنگی، دسترسی به تجربیات ممتاز تربیتی نسل های پیشین معلمین، برخورداری از محیطی امن، ایمن و با نشاط را از مسئولین دانشگاه درخواست نمودند.

در ادامه آقای دکتر صالحیان با تبریک روز دانشجو و بیان فلسفه نامگذاری این روز،  شانزدهم آذر را نماد مبارزه با استکبار و استبداد، آرمان خواهی، وجدان بیدار، حق طلبی و مسئولیت پذیری قشر دانشگاهی، فرهیخته و جوان در جهت حفظ استقلال و پیشرفت و آبادانی کشور دانست. وی در پاسخ به مطالبات دانشجویان، تلاش مجموعه دانشگاه فرهنگیان را ایجاد زمینه رفاهی در جهت پیشرفت علمی و اخلاقی دانشجومعلمان عنوان کرد. دکتر صالحیان ضمن پرداختن به مطالب مطرح شده، از دانشجومعلمان خواست نقد منصفانه را به عنوان یک تکلیف فراموش نکنند و با توجه به شرایط و ظرفیت­ های موجود، در تلاش برای بهبود شرایط دانشگاه و دانشجویان باشند. هم چنین خانم صدر سرپرست پردیس خواهران و دیگر مسئولین دانشگاه به سئوالات دانشجویان پاسخ دادند.