عمومی | دانشگاه تهران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده دامپزشکی ، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به همراه برخی از معاونان و مدیران کل آن معاونت از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بازدید کرد.
در این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی واقع در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از نزدیک در جریان فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و تولیدات دانش بنیان این پژوهشکده قرار گرفت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و رئیس پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی، با تبین جایگاه دامپزشکی در پژوهش‌های پیش بالینی به تشریح روند تولید دانش فنی داروی سندروم زجر تنفسی نوزادان ( برکسورف ) به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه و تجاری‌سازی شده پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی پرداخت.
وی بر اهمیت تحقیقات حوزه علوم دامپزشکی در ارتقا سلامت عمومی جامعه و لزوم توجه معاونت علمی به این حوزه اشاره کرد.
در ادامه طی نشستی دکتر مهدی وجگانی ، رئیس دانشکده دامپزشکی، با اشاره به جلسه سال گذشته هیات رئیسه دانشکده با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تبین سیاست‌های استراتژیک دانشکده و دانشگاه تهران در خصوص فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و هم‌چنین فعالیت پارک علم و فناوری پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: «برج فناوری دامپزشکی که در زمین ضلع شمال غربی دانشکده به مساحت دوهزار و۴۰۰ متر مربع و۱۶ هزار متر مربع بنا در حال احداث است از طرف هیات رئیسه دانشگاه تهران به عنوان برج فناوری دامپزشکی در نظر گرفته شده است. بر این اساس، امیدواریم به نقش محوری دانشکده دامپزشکی در حوزه آموزشی، پژوهشی و خدمات که بیش از ۸۰ سال تداوم داشته است، بیش از گذشته بتوان توجه کرد و کماکان دانشکده در حوزه خدمات فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان نیز بتواند در آینده نقش خود را ارتقا دهد».
هم چنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با تاکید بر حمایت‌های این معاونت از پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های فناورانه و استارتاپ‌های حوزه دامپزشکی گفت: «پژوهش‌های دانشگاهی باید بر اساس نیازهای کشور و تولید محصولات با کیفیت در جهت کاهش وابستگی به واردات در زمینه‌های بسیار متنوع دامپزشکی (زمینه واکسن‌ها و داروهای دامی و انسانی) طراحی شود».
وی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کلان برای خودکفایی، بر تشکیل اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم دامپزشکی در پیرامون دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تاکید کرد.
در پایان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیات همراه از پروژه در حال احداث برج فناوری دامپزشکی دانشکده که تقریباً ۴۰ درصد مراحل آن تکمیل شده است، بازدید کرد.