عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

افزایش سطح سواد سلامت یکی از مهم‌ترین اهداف تربیت سفیران سلامت دانشجویی است

محمدحسین دریسی افزود: خود مراقبتی یکی از ابعاد سبک زندگی سلامت محور است که به معنای پیروی از شیوه زندگی سالم به منظور پیشگیری از بیماری‌ها است.
وی تصریح کرد: جامعه برای داشتن شهروندانی سالم و پویا نیازمند اصلاح روش‌های زندگی و بهره‌گیری از سبک زندگی سالم و تغییر رفتار صحیح است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: فعال کردن تمام ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و هنری جامعه به منظور توسعه و ترویج رفتار و سبک زندگی سالم از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی گفت: با توجه به اجرای برنامه خود مراقبتی فردی در نظام شبکه‌های بهداشت و تربیت سفیران سلامت دانشجویی، این طرح باهدف بررسی تاثیر اجرای برنامه خود مراقبتی فردی بر آگاهی سفیران سلامت دانشجویی در زمینه سبک زندگی سالم انجام شد.
دریسی تصریح کرد: می‌توان با اجرای برنامه‌های آموزش سبک زندگی سالم، از راه‌های مختلف موجب ارتقای آگاهی و کیفیت زندگی جوانان و افزایش سال‌های عمر فعال آنان شد.
کارشناس برنامه خود مراقبتی واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: برنامه تربیت سفیر سلامت دانشجویی از سال ۹۶ در شهرستان دشتستان اجراشده است.
فرشته بحرانی افزود: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو، عضو برنامه سفیر سلامت دانشجویی شده‌اند که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده کشاورزی و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در شهرستان دشتستان در حال تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم تربیت سفیران سلامت دانشجویی توسعه مشارکت آنان در پویش‌های ملی واحد آموزش و ارتقای سلامت باهدف افزایش آموزش سواد سلامت در کشور و کاهش بیماری‌ها و مرگ‌های قابل‌اجتناب بوده که در این راستا سفیران سلامت دانشجویی مراکز دانشگاهی شهرستان در اجرای کمپین‌های خود مراقبتی و برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ها همکاری‌های بسیار خوبی با شبکه بهداشت و درمان دشتستان داشته‌اند.
بحرانی اضافه کرد: خود مراقبتی موجب درمان به‌موقع و پیشگیری از ناتوانی‌ها و معلولیت‌های ناشی از بیماری‌هایی چون دیابت، فشارخون و غیره می‌شود.
کارشناس برنامه خود مراقبتی واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: آموزش سفیران سلامت دانشجویی به مدت ۴ ساعت در طول دوره تحصیلی بر اساس کتاب (راهنمای خود مراقبتی جوانان) توسط واحدهای مختلف بهداشتی ستاد شبکه بهداشت و درمان دشتستان انجام می‌شود.
در راستای اجرای کمپین خود مراقبتی ایدز و به منظور تربیت سفیران سلامت جوان به همت واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری کانون آسیب‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان جلسه آموزشی با حضور کارشناس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری برگزار شد.
در همین راستا واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری کانون آسیب‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با برپایی ایستگاه تن‌سنجی سلامت و استقرار آمبولانس اورژانس اجتماعی جهت گرفتن آزمایش اچ آی وی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداختند.
انتهای پیام/ ۳۰۳۰/س.غ

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI