عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نشست «تبیین و تفصیل بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست تبیین و تفصیل بیانیه گام دوم انقلاب و تحلیل دقیق فرآیندهای تحقق اهداف آن با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان و جمعی از سرآمدان و مستعدان‌برتر بومی در سمنان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام معصومی؛ استاد حوزه و دانشگاه در ارتباط با هفت توصیه پایانی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، به وظیفه مهم نخبگان و فرهیختگان و عدم‌اتکای صرف به بحث‌های تئوریک اشاره کرد و گفت: فهم عمیق و عملیاتی کردن آن، دو وظیفه مهم جامعه در قبال این بیانیه است.

حجت‌الاسلام معصومی با بیان اینکه رجوع به پشتوانه دانشی راه فهم عمیق بیانیه گام دوم انقلاب و تهیه نقشه‌راه عملیاتی از آن است، افزود: این پشتوانه دانشی «مکتب انقلاب اسلامی» است که توسط مقام‌معظم‌رهبری در حدود ۳۰ سال زعامت ایشان ترسیم شده است. فرض قطعی این است که این انقلاب یک مکتب دارد که دارای اندیشه راهنما و دارای سرمشق‌های عملی برای رسیدن به اهدافش است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بحث «فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی» را از مهمترین عناصر مکتب فکری مقام‌معظم‌رهبری برشمرد که جایگاه ویژه‌ای در فهم درست و عمیق‌تر بیانیه گام دوم و طرح‌ریزی نقشه‌راه دارد.

حجت‌الاسلام معصومی خاطرنشان کرد: شتاب‌بخشی به حرکت انقلاب و نهضت اسلامی به سوی اهداف، ایجاد محور نظری وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای ارزیابی اصولی نهضت، انقلاب و نظام اسلامی، از آثار گفتمان‌شدن این بحث در سطح جامعه و نخبگان است.

وی در پایان اضافه کرد: گام دوم انقلاب در واقع گامی برای تحقق سه مرحله باقیمانده از مراحل پنج گانه انقلاب است و رهبری در بیانیه گام دوم، جوانان را دعوت به حرکت امیدوارانه و پرتلاش، برای عبور از این مراحل می کنند.

لازم به ذکر است، در پایان نشست تعدادی از شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را برای اجرایی‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب مطرح و درخصوص نقش جوانان به‌ویژه مستعدان در تحقق آن، مطالبی را ارائه کردند.