عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

فعالیت بیش از ۳۰هزار سفیر سلامت خانوار


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:بیش از ۳۰ هزار سفیر سلامت خانوار و یکهزارو۸۰۰ سفیر سلامت محله در حوزه تحت پوشش این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وبدا سبزوار/ دکتر فاطمه نوده با بیان اینکه فعالیت های داوطلبانه چشم انداز مشخصی از مشارکت مردمی به منظور حفظ و ارتقای سلامت و زندگی سالم است، در گفتگو با وبدا اظهار کرد: نقش مشارکت مردم در فرایند توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاست، قابل توجه واجتناب ناپذیراست و یکی از نماد های این مشارکت ،جذب داوطلب سلامت محلات می باشد.

وی افزود: در همین راستا برنامه داوطلبان سلامت از سال ۱۳۶۹ به عنوان آزمایشی در کشور آغازو با توجه به موفقیت چشمگیری که به همراه داشت از سال ۱۳۷۳ به عنوان یه برنامه دائمی درتمام کشور به اجرا درآمد.

معاون بهداشتی دانشگاه بیان داشت: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار سفیر سلامت و ۱۸۰۰ سفیر سلامت محله در حوزه تحت پوشش دانشگاه در سبزوار و شهرستان های تابعه فعالیت می کنند.

دکتر نوده با بیان اینکه سفیران سلامت محله بطور متوسط ۴۰ خانوار را تحت پوشش قرار می دهند،تصریح کرد: سفیران سلامت با شناسایی گروه های آسیب پذیر،مشارکت در آموزش مفاهیم خود مراقبتی، شناسایی و مشارکت در حل مشکلات سلامتی محله، طرح های تحقیقاتی، غربالگری، پیشگیری و درمان بیماری ها نقش چشم گیری در توانمندسازی و ارتقای سلامت جامعه ایفا می نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطرنشان کرد:افراد علاقه مند به فعالیت های اجتماعی، برای حضور در دوره های آموزشی و رضایت مندی سرپرست خانواده با انجام فعالیت های داوطلبانه، می توانند با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به عنوان سفیر سلامت محله ثبت نام و همکاری نمایند.